به گزارش ایرنا، حسن مستفید روز شنبه در شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار کرد: بیشتر دخترانی که در این سنین به ازدواج مجبور می شوند از ادامه تحصیل نیز محروم می شوند و این آسیب اجتماعی بزرگی است.
وی خاطرنشان کرد: ازدواج دختران در سنین پایین اثرات سوء اجتماعی از جمله طلاق را نیز به دنبال دارد از این رو باید با فرهنگ سازی در جامعه به ویژه در روستاها، از تکرار این ازدواج ها جلوگیری شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، بر توسعه فضای فیزیکی کارگاه های هنرستان های فنی و حرفه ای در شهرستان تاکید کرد و از خیران مدرسه ساز خواست تا در این زمینه نیز وارد میدان شوند.
مراثی همچنین از خیران خواست تا به منظور بستن پرونده مدرسه های 2 شیفته، بیش از پیش و با تمام توان به مدرسه سازی در داخل شهر اقدام کنند.
وی گزارشی از وضعیت عمرانی مدارس شهرستان ارایه کرد و گفت: از 140 مدرسه شهری و روستایی این شهرستان، 50 مدرسه فرسوده بوده و نیاز به بازسازی، مقاوم‌ سازی و نوسازی دارد که بدون ورود خیران این امر امکان پذیر نیست.
مدیر آموزش و پرورش هشترود نیز در این جلسه با بیان اینکه هیچ گونه مشکلی در مورد تجهیزات، فضا و نیروی انسانی برای استقرار پایه دوازدهم در این شهرستان وجود ندارد افزود: با کمک خیران هشترودی هم اکنون 8 مدرسه در روستاهای این شهرستان در حال ساخت است که امیدواریم این مدارس تا شروع سال تحصیلی آینده افتتاح و بهره برداری شود.
بهمن اقدمی به توزیع اقلام حمایتی - آموزشی در مدارس شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: از اول سال تحصیلی جاری 2 هزار بسته نوشت افزار، 5 هزار جفت کفش و پوشاک و 500 میلیون ریال وسایل ورزشی در بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده است.
شهرستان هشترود با حدود 57 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرقی تبریز واقع شده است.
خبرنگار:جلیل دین محمدی**تنظیم و انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.