به گزارش ایرنا، رحمت الله مه آبادی روز چهارشنبه در آیین برقراری مجدد پروازهای فرودگاه سهند افزود: ساماندهی و نوسازی سامانه های مخابراتی، ناوبری و کمک ناوبری به عنوان بخش مهمی از توسعه فرودگاهی، در تمامی فرودگاه ها برای توسعه صنعت هوایی کشور در حال انجام است.
وی با بیان اینکه در سه سال اخیر اقدمات و حرکت های بزرگی برای توسعه فرودگاه های کشور انجام شده ادامه داد: این طرح های توسعه ای در نوع خود در سطح دنیا بی نظیر بوده است.
وی اضافه کرد: هم اکنون 70 درصد به پذیرش مسافران هوایی فرودگاه تبریز افزوده شده و پیش بینی می شود تا پایان سال آمار مسافران جابجا شده در فرودگاه های آذربایجان شرقی به 2 میلیون نفر در سال برسد.
وی گفت: با توجه به افزایش پذیرش و جابجایی مسافران هوایی در فرودگاه های کشور، طرح های توسعه و نوسازی آنها در دستور کار شرکت فرودگاه های کشور قرار دارد.
مه آبادی با اشاره به برقراری مجدد پروازهای فرودگاه سهند افزود: این فرودگاه به عنوان دومین فرودگاه آذربایجان شرقی پس از چند سال وقفه پروازهای خود را از سر گرفته و از این رو طرح بازنگری ناوبری و ارتقای سطح پروازی آن نیز مانند سایر نقاط کشور به زودی انجام می شود.
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آبین با بیان اینکه صنعت هوایی نقش مستقیمی در توسعه اقتصادی و زیست محیطی دارد گفت: بهره گیری از مسافرت های هوایی علاوه بر کاهش برخی هزینه ها و میزان تصادفات جاده ای زمینه ساز کاهش بار آلایندگی در سفرهای بین شهری است.
علی جلیلی افزود: با توجه به هزینه بر بودن احداث خطوط جاده ای و نیز نوسازی یا بازسازی این راه ها، توسعه فرودگاه ها و تقویت صنعت هوایی، راهکاری بسیار کارآمد برای کاهش هزینه و زمان و نیز کاهش ترافیک جاده ای است.
وی ادامه داد: تلفات جاده ای از جمله حدود 330 هزار مجروح و 16 هزار فوتی ناشی از حوادث جاده ای، با توسعه صعنت هوایی و بهره گیری از مسافرت های هوایی در سال های آینده کاهش چشمگیری خواهد یافت.
وی با تاکید بر لزوم توجه به توسعه فرودگاه سهند اضافه کرد: بازسازی سطوح پروازی و نوسازی تجهیزات ارتباطی و ناوبری از ضرورت های حیاتی در این مرکز فرودگاهی کشور است.
فرماندار مراغه نیز با اشاره به بازگشایی پروازهای فرودگاه سهند گفت: برقراری مجدد پروازها مدیون تلاش ها و همت مسئولان و مردم این شهرستان و شهرهای همجوار است.
ظفر محمدی افزود: تغییر زمان پروازهای ورودی و خروجی با توجه به نیاز شهروندان و نیز افزایش تعداد پروازها از خواسته های مهم مردم این منطقه برای رونق گرفتن هرچه بیشتر فرودگاه است.
وی اضافه کرد: با توجه به تصویب طرح جامع توسعه فرودگاه سهند، اراضی کنونی آن از 50 هکتار فعلی به 150 هکتار افزایش خواهد یافت و این امر نیازمند همراهی مسئولان و مشارکت فعال مردمی برای تملک هرچه مناسبت تر اراضی مورد نیاز برای این امر است.
به گزارش ایرنا،برقراری مجدد پروازهای فرودگاه سهند پس از پنج سال وقفه با فرود اولین پرواز از فرودگاه مهرآباد به مقصد این فرودگاه آغاز شد.
بر اساس اعلام شرکت هواپیمایی کشور، فرودگاه سهند هر هفته 2 پرواز ورودی و 2 پرواز خروجی در روزهای شنبه و چهارشنبه به مقصد تهران و بالعکس خواهد داشت.
ساخت فرودگاه سهند در سال 1375 خورشیدی در زمینی به مساحت 42 هکتار در حاشیه جاده مراغه – بناب آغاز شد این فرودگاه از فرودگاه‌های اقماری اداره کل فرودگاه‌ های آذربایجان ‌شرقی است.
این فرودگاه دارای سالن ترمینال به مساحت یکهزار و 200 متر است و از سه سال پیش به دلیل برخی مشکلات در باند پرواز و محدودیت های پرواز به حالت نیمه فعال درآمده بود.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
گزارش: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.