به گزارش ایرنا، محمد محمدپور روز سه شنبه در دیدار با خلیفه‌ کل ارامنه آذربایجان، افزود: در شرایط کنونی که ابرقدرت‌ها به‌ دنبال به کرسی نشاندن خواسته‌ها و افکار خود هستند، می‌توان با استفاده از ابزار هنر زمینه ایجاد همبستگی و اتحاد در بین ملل و ادیان مختلف را فراهم کرد.
وی فرهنگ را بستر مناسبی برای تجمیع افکار و عقاید و ادیان مختلف در کنار هم عنوان و اظهار کرد: انسجام ملی و همدلی و همزبانی در صورت نزدیکی اندیشه ها و تاکید بر مشترکات فرهنگی محقق می‌شود و فرهنگ و هنر نقش اصلی را در یکی کردن اندیشه‌ها و دل ها ایفا می کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌شرقی اتحاد و یگانگی بین ادیان و مذاهب را برای صلح جهانی ضروری دانست و یاداوری کرد:‌ گفت و گو، اصلی است که جهانیان در دنیای معاصر برای حل مشکلات و معضلات دنیای کنونی بر آن اتفاق نظر دارند و نظام جمهوری اسلامی نشان داد که اهمیت این راهکار را به خوبی درک و عملی کرده و می‌تواند بحران‌ها را بر اساس این اصل مدیریت کند.
محمدپور، ادامه داد: مرزهای مختلف دینی، جغرافیایی و سیاسی‌ زمانی که پای انسانیت، ارزش ها و آرمان های متعالی الهی و انسانی به میان می آید از میان برداشته می‌شود.
وی با بیان اینکه جوهره دین و هم اخلاق باعث بقا و دوام صلح در جهان ‌است، گفت: در زمان کنونی که رشد روزافزون تروریسم موجب بی ثباتی صلح جهانی شده و هجمه های زیادی از سوی دین ستیزان به اسلام می شود، عنصر دین نه تنها باعث همبستگی بین ملل و مذاهب شده بلکه باعث بیداری میان ملت های ستمدیده شده است.
محمدپور، رویداد تبریز ٢٠١٨ را فرصت مناسبی برای تقویت مشترکات ملی و دینی برای تعالی کشور اعلام کرد.
خلیفه‌ کل ارامنه آذربایجان نیز در این دیدار اقلیت‌های دینی ایران را سفیران نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: ساحت های زندگی آدمی به یکدیگر مرتبط و درهم تنیده اند و هدف همه ادیان الهی، هدایت و سعادت بشر و دعوت به صلح و برقراری عدالت و اخلاق بوده و نظام جمهوری اسلامی نیز از منادیان صلح در جهان است.
اسقف گریگور چیفتچیان، افزود: ارزش ها و فضایلی که همه ادیان الهی بر آن تاکید دارند را باید تقویت و از آن ها صیانت کرد چرا که با ساری و جاری شدن ارزش های دینی و اخلاقی در جامعه، بسیاری از مشکلات کنونی مرتفع می شود.
وی اظهار کرد: دین همواره در طول تاریخ حیات بشری از عوامل تاثیرگذار بر زندگی بشر چه در سطح فردی و داخلی و چه در سطح بین المللی بوده و هم اکنون در عرصه معادلات نظام بین الملل هم از جایگاه ویژه‏ای برخوردار بوده و برهمین اساس وحدت بین ادیان و مذاهب صلح و دوستی در جهان را تقویت می‌کند.
چیفتچیان با بیان اینکه زندگی پرتفاهم و صمیمی ارامنه و مسلمانان، الگوی مودت و وحدت ادیان است، ادامه داد: ارامنه ایران خرسندند که در آذربایجان‌شرقی و سایر استان‌های کشور به همراه سایر برادران دینی، زندگی‌ توام با آرامش و امنیت دارند.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.