به گزارش ایرنا، اسفندیار قره باغی روز سه شنبه در نشست خبری با بیان اینکه این جشنواره در 2 بخش شامل گروه نوازی و آثار تولیدی برگزار می شود، افزود: بخش گروه نوازی شامل 5 شاخه موسیقی کلاسیک ایرانی، موسیقی آذربایجانی، موسیقی عاشیقی، آواز جمعی و موسیقی روز است.
وی اظهار کرد: بخش آثار تولیدی این جشنواره با محوریت موضوع جشنواره بدون در نظر گرفتن نوع موسیقی مورد ارزیابی هیات داوران قرار می گیرد.
دبیر نخستین جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه آذربایجان شرقی یادآوری کرد: این جشنواره از دوم تا پنجم بهمن در تالار اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن برگزار می شود و شرکت برای عموم آزاد است.
قره باغی با دعوت از مردم و علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره ادامه داد: نبود سالنی در شان و جایگاه تبریز به عنوان اولین ها برازنده این شهر نبوده و نیاز است شهردار و اعضای شورای اسلامی در این زمینه احساس وظیفه کرده و برای احداث چنین سالنی همت کنند.
رئیس انجمن موسیقی آذربایجان شرقی و دبیر اجرایی این جشنواره نیز گفت: این جشنواره با هدف به کارگیری هر چه بیشتر هنر موسیقی در ترویج مفاهیم و ارزش های مقاومت در جامعه، مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه، شناسایی و معرفی استعدادهای هنری استان و گسترش گفتمان فرهنگی بین شهروندان برگزار می شود.
شاهرخ پناهی فرد افزود: برای شرکت در این جشنواره آثار موسیقی از جمله از شهرستان های تبریز، مراغه، بناب و اهر به دبیرخانه ارسال شده و از هر گروه در هر بخش تنها یک اثر پذیرفته می شود و هر هنرمند حداکثر در 2 گروه می تواند فعالیت کند.
وی اظهار کرد: در بخش گروه نوازی به گروه برگزیده در هر شاخه از سوی هیات داوران و از بین شرکت کنندگان به بهترین آهنگساز، شاعر و خواننده تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی اعطا می شود.
پناهی فرد ادامه داد: در بخش آثار تولیدی نیز به آثار برگزیده اول تا سوم تندیس جشنواره به همراه لوح افتخار و جایزه نقدی اعطا می شود.
وی یادآوری کرد: در روز سوم بهمن بخش آثار تولیدی و در روز چهارم گروه نوازی از سوی هیات داوران مورد ارزیابی قرار می گیرد و در اختتامیه جشنواره در روز پنجم بهمن جوایز منتخبان اهدا می شود.
نخستین جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه آذربایجان شرقی از جمله با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه عاشورا، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز و موسسه بین المللی الف طی روزهای سوم تا پنجم بهمن در مجتمع 29 بهمن تبریز برگزار می شود.
خبرنگار.ع: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.