به گزارش ایرنا، داوود بهبودی روز یکشنبه در جلسه مشترک کمیته برنامه‌ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان ورزقان، گفت: این شهرستان برای تبدیل شدن به منطقه ای توسعه یافته از استعدادهای درونزای منطقه چیزی کم ندارد و هرچه برای توسعه لازم است مثل آب، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، ذخایر معدنی و نیروی انسانی در این منطقه وجود دارد.
وی با بیان اینکه در یکسال گذشته در این شهرستان اقدامات مثبتی انجام شده است، اظهارکرد: در درونزایی اقتصاد ورزقان هیچ مشکلی نیست. سرمایه اجتماعی هم که بخواهد با هماهنگی مدیریتی اینها را به هم پیوند دهد و جریان توسعه را تسریع کند وجود دارد و در بحث برونزایی نیز کلانشهر تبریز بازار قابل توجهی است که می‌تواند محصولات و خدمات ورزقان را جذب کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: مردمی بودن اقتصاد ورزقان را نیز می‌توان در صنایع فعال و تحرک بخش کشاورزی و گردشگری و توزیع متعادل منابع اقتصاد شهرستان مشاهده کرد.
وی گفت: ما به عنوان کارگزاران دولت رکنی از این مقوله هستیم و وظیفه‌ داریم جامعه را به سمت توسعه و در واقع تحقق کامل اقتصاد مقاومتی سوق دهیم.
وی با بیان اینکه یک سری از قوانین و مقررات قدرت تحرک را کم می کند، گفت: باید با تسامح در اجرای قوانین برخورد کنیم.
وی تاکید کرد: همراهی کارگزاران نظام دولتی در جریان تسهیل توسعه، افزایش تولید و سرمایه گذاری و در نهایت ایجاد اشتغال ضروری است.
بهبودی با اشاره به اینکه در جهت توسعه روستایی و مناطق محروم اعتبارات مطلوبی پیش بینی شده است، گفت: از جذب کمک های فنی و اعتباری نیز نباید غفلت کنیم.
این اقتصاددان با بیان اینکه از لحاظ تخصیص اعتبارات نزدیک به 50 تا 60 درصد تخصیص استانی داریم که مربوط به اسناد خزانه اسلامی هستند، افزود: شرط جذب اسناد خزانه اسلامی آن فعال شدن پروژه ها و مشخص بودن مطالبات مسجل است تا این اسناد قابل پرداخت باشند.
وی با اشاره به اینکه دست یافتن به توسعه فقط اجرای پروژه‌های فیزیکی نیست؛ افزود: بخشی از توسعه مربوط به افزایش رضایتمندی مردم و نمود اجرای پروژه‌ها در زندگی مردم، آسایش و آرامش است.
فرماندار ورزقان و مدیران دستگاه‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و بخشداران شهرستان عملکرد خود در ارتباط با تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و چالش‌های موجود را ارائه دادند.
خبرنگار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.