به گزارش ایرنا، صابر تقویمی روز سه شنبه در شورای اداری شهرستان با اشاره به تخصیص 266میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای این نیروگاه، گفت: با افتتاح بخش اول آن در سال آتی ضمن تامین برق پایدار منطقه، برای تعداد 100 نفر نیز فرصت شغلی ایجاد می شود.
وی اقدامات انجام یافته در زمینه جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و فعال سازی طرح های عظیمی همچون نیروگاه 1000 مگاواتی، معدن طلا و مس هریس و بزرگراه تبریز- هریس – اهر را گام مهمی در توسعه شهرستان دانست و ابراز امیدواری کرد: با گشایش صورت گرفته در اثر تعاملات بین المللی پس از برجام و استیفای حقوق ملت ایران، تخصیص اعتبارات به طرح های عمرانی شهرستان به موقع صورت گرفته و جهش اقتصادی منطقه را شاهد هستیم.
وی به آماده سازی زیرساخت ها برای سرمایه گذاری در شهرستان اشاره کرد و گفت: اداره گاز شهرستان هریس اقدام به نزدیک سازی خطوط گاز به منطقه و صنایع تازه احداث شده کرده و آمادگی برای واگذاری انشعابات گاز به صنایع منطقه وجود دارد.
فرماندار هریس همچنین با ارایه گزارشی از وضعیت اقتصادی و عمرانی شهرستان و اقدامات صورت گرفته از طرف سرمایه گذاران طرح های طلا و مس هریس، اخذ پروانه اکتشاف و تثبیت ذخایر مس و طلا در منطقه را در سرعت بخشیدن به احداث مجتمع فراوری کانی های معدنی موثر دانست.
تقویمی با اشاره به برنامه احداث واحد فراوری مس و طلا با سرمایه گذاری 300 میلیون دلاری، این سرمایه گذار خارجی را زمینه ساز اشتغال مستقیم بیش از 1000 نفر از افراد بومی در معادن شهرستان دانست.
وی اعلام کرد: در حال حاضر سرمایه گذار خارجی مس احداث مجتمع آزمایشگاهی این مجموعه را در 3هکتار از اراضی هریس شروع کرده و در مرحله احداث سوله ها و ساختمان اداری این مجتمع است.
به گزارش ایرنا، احداث نیروگاه یک هزار مگاواتی هریس با اعتباری افزون بر یکهزار و 750 میلیارد ریال و 235 میلیون یورو از سال 94 شروع شده است.
این نیروگاه سیکل ترکیبی در دو مرحله 500 مگاواتی در قالب طرح B.O.T (ساخت، بهره‌برداری و واگذاری) در زمینی به مساحت 80 هکتار احداث می شود و با راه اندازی این نیروگاه رکورد راندمان نیروگاه‌های کشور از زیر 50 درصد به 58 درصد جهش خواهد یافت.
شهرستان هریس با حدود 70هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار: محمد طلوعیان ** انتشار: پرویز انصاری
7227/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.