به گزارش ایرنا، پریسا فتحی رضایی روز سه شنبه در همایش هم اندیشی بانوان توانمند و صاحب نظر مراغه افزود: باتوجه به ظرفیت علمی، فرهنگی و اقتصادی بانوان، توجه به توسعه این دانشکده که تنها مرکز علمی تخصصی ویژه این قشر از جامعه است ضروری بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: هم اکنون 600 دانشجوی دختر در چهار رشته حسابداری، رایانه، معماری و شهرسازی در مقطع کاردانی در این دانشکده تحصیل می کنند.
وی اضافه کرد: با توجه به وجود رشته های مختلف در هنرستان های دخترانه فنی و حرفه ای و کاردانش، توسعه رشته های فنی در این دانشکده گام موثری در توسعه علمی و تربیت نسل آینده متناسب با نیاز جامعه خواهد بود.
وی با بیان اینکه توجه به زیرساخت های علمی و دانشگاهی برای قشر بانوان ضروری است گفت: عدم وجود خوابگاه و برخی امکانات در این مرکز آموزشی موجب کاهش دانشجویان شده است.
فتحی افزود: ایجاد صندوق حمایت از دانشجویان کم بضاعت از جمله برنامه های فرهنگی و اجتماعی برای حمایت از دختران دانشجوی این آموزشکده بوده که نیازمند اهتمام و مشارکت بانوان توانمند و خیر این شهرستان است.
مسئول بسیج جامعه زنان مراغه نیز در این همایش با اشاره به لزوم ترویج و تبیین فرهنگ اسلامی و دینی در جامعه گفت: توجه به دغدغه های رهبری در خصوص تربیت فرزندان، همسرداری و مشارکت در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه، حیاتی است.
فاخری اقدم افزود: دانشگاه ها و مراکز علمی ویژه بانوان و دختران، می توانند نقش تاثیرگذاری در بهره گیری نسل آینده از الگوهای اسلامی و قرآنی برای تربیت هرچه بهتر فرزندان و کادرسازی سالم برای جامعه اسلامی مان داشته باشند.
وی ادامه داد: توسعه مراکز فنی و حرفه ای ویژه دختران در راستای استفاده از ظرفیت بانوان جامعه در قالب رشته های مختلف و در راستای کارآفرینی و نقش پذیری در اقتصاد جامعه ضروری بوده و باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
وی اضافه کرد: هم اکنون بانوان جامعه اسلامی با مسئولیت پذیری و حضور فعال در عرصه های علمی، فرهنگی و اجتماعی به الگویی بزرگ برای زنان دنیا تبدیل شده اند.
به گزارش ایرنا، دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان تنها دانشگاه متولی آموزش عالی فنی و حرفه ای بیش از 40 سال سابقه فعالیت آموزشی دارد.
دانشگاه فنی و حرفه ای به صورت تفکیک جنسیتی اقدام به آموزش دانشجویان می کند که عمده فعالیت آموزشی این دانشگاه درسطح کاردانی است و هدف، تربیت کاردان (تکنسین) است.
دانشکده فنی و حرفه ای دختران ' فاطمه الزهرا (س ) ' مراغه تنها مجموعه اختصاصی بانوان در آموزش عالی در منطقه است که صدها دانشجو دختر این شهرستان و همچنین شهرهای همجوار در آن مشغول به تحصیل هستند.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.