وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حمایت جدی و حل مشکل مالی جشنواره تئاتر ارسباران خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سید عباس صالحی در جمع اصحاب فرهنگ و هنر منطقه ارسباران در شهرستان اهر، برگزاری جشنواره های مختلف هنری و فرهنگی را در استان‌ها و شهرستان‌ها بسیار با ارزش برشمرد و افزود: قطعا از اینگونه جشنواره‌ها حمایت می‌شود.

وی به درخواست نماینده اهر در خصوص حل مشکل مالی یازدهمین جشنواره اشاره کرد وگفت: 50 میلیون تومان از بدهی‌های مربوط به این جشنواره از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 50 میلیون تومان دیگر آن نیز از طریق استانداری پرداخت خواهد شد و از این طریق مشکل این جشنواره حل می‌شود.

وی افزود: امیدواریم با حل مشکل مالی این جشنواره در سال آینده نیز بتوانیم در برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن کمک شایانی انجام دهیم.

صالحی در خصوص حمایت از موسیقی عاشیقی نیز گفت: موسیقی عاشیقی یکی از نماد‌های هویتی منطقه بوده و این وزارتخانه برای تقویت و ماندگاری این موسیقی ارسباران تمام تلاش خود را خواهد کرد.

وی منطقه ارسباران را مهد علم، فرهنگ و هنر عنوان کرد و افزود: این منطقه زادگاه فرهیختگانی است که همیشه در خدمت مردم و فرهنگ جامعه بوده اند و این افتخار بزرگی است.

وی گفت: ما معتقدیم ایران تنها تهران نیست و با این دیدگاه باید توجه ویژه ای به استانها و به تبع آن به شهرستان‌ها شود و این رویکرد جدی از سوی وزارتخانه است تا به رشد و توسعه خلاقیت های استانی و شهرستانی نیز در عرصه فرهنگ و هنر در سراسر کشور توجه ویژه شود؛ رویکرد جدید وزارتخانه نگاه ملی به تمام استان‌هاست.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: یکی از اساسی ترین مشکل اصحاب فرهنگ و هنر، بیمه و مشکلات معیشتی آنهاست که باید در این زمینه توجه ویژه ای شود.

بیت اله عبدالهی افزود: قدمت تاریخی هنر تئاتر در ارسباران و قره داغ بسیار زیاد است و باید وزارتخانه در حمایت از این قشر هنری و همچنین کمک به مشکلات مالی جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران اقدام جدی انجام دهد، زیرا این جشنواره یکی از جشنواره های مهم این منطقه بوده و در یازدهمین دوره از این جشنواره شاهد برگزاری باشکوه آن بودیم که امیدواریم با رفع مشکلات مالی در سالهای آینده شاهد برگزاری هرچه بهتر این رویداد منطقه ای و ملی در این شهرستان باشیم.

گفتنی است؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از حضور در جمع اصحاب فرهنگ و هنر از ضمن تجدید میثاق با شهدای گمنام این شهرستان از مجموعه فرهنگی تاریخی شیخ شهاب الدین اهری و بقعه و آرامگاه این عارف قرن هفتم هجری بازدید کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.