به گزارش ایرنا، سیدشمس الدین مراثی روز دوشنبه در مراسم بهره برداری از جاده بین مزرعه ای در روستای آلمالو از توابع بخش قلعه چای این شهرستان اظهار کرد: ایجاد راه دسترسی آسان در بین مزارع برای انتقال نهاده های کشاورزی یکی از اقداماتی است که در دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفت و با بهره برداری از این راه ها، کشاورز به راحتی محصولات خود را به بازار مصرف عرضه می کند.
وی افزود:ایجاد سهولت، کاهش استهلاک، جلوگیری از هدررفت محصولات و کاهش هزینه های حمل و نقل ماشین آلات کشاورزی از دیگر مزایای ایجاد راه های دسترستی بین مزارع است.
مراثی ادامه داد: سزاوار نیست که کشاورز به علت هزینه های بالای حمل و نقل، توان انتقال محصولات خود را به مبادی فروش نداشته باشد.
فرماندار عجب شیر با تاکید بر لزوم توجه به توسعه زیرساخت های روستایی در این شهرستان گفت: کشاورزی و گردشگری مهم ترین ظرفیت های روستاهای بخش مرکزی و قلعه چای در زمینه توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
در این مراسم جاده 2 کیلومتری بین مزرعه ای روستای آلمالو با هزینه یک میلیارد ریالی به بهره برداری رسید و با بهره برداری از آن بیش از 120هکتار از باغات و مزارع منطقه تحت پوشش قرار گرفت.
شهرستان عجب شیر دارای حدود 30 هزار هکتار اراضی کشاورزی بوده که از این میزان حدود پنج هزار هکتار به باغات اختصاص دارد.
این شهرستان با حدود 71 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.