نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: شرکت‌های برتر شمالغرب کشور به عنوان اسپانسر از رویداد «تبریز ۲۰۱۸»حمایت کنند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌ شرقی شهاب الدین بی‌مقدار در پنجمین همایش معرفی برترین شرکت های غرب و شمالغرب کشور(ایران تک) اظهار کرد: شرکت ها و بنگاه های بزرگ سرمایه گذاری نقش موثری در اقتصاد کشور دارند و انتظار می رود  که این واحدها برای راه اندازی تولید، توسعه صادرات، افزایش سرمایه گذاری و اشتغال‌زایی در کشور گام بردارند.
وی با بیان این‌که شرکت های بزرگ و کنسرسیوم ها می‌توانند اقتصاد کشور را به حرکت در آورند، افزود: امروزه دنیا به سمتی حرکت کرده است که دیگر شرکت های کوچک پاسخگوی نیاز های مردم نیستند؛ باید شرکت ها به سمت برند سازی حرکت کنند تا بتوانیم در داخل و خارج از کشور بازارها را به صورت دراز مدت در اختیار داشته باشیم.
بی مقدار با بیان این‌که قانون چهلم اصل ۴۴ که برای شرایط اقتصادی فعلی کشور ضروریست، به‌درستی اجرا نشده است، عنوان کرد: براساس این قانون، سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی کم رنگ شده است و این موضوع یکی از دلایل پایین بودن رشد اقتصادی کشور است.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی از ارتباط بخش خصوصی با مجلس انتقاد کرد و افزود: بخش خصوصی که نقش تسهیل کننده رشد را ایفا می‌کند؛ متاسفانه با مجلس ارتباط بسیار ضعیفی دارد.
وی با اشاره به سهم آذربایجان‌ شرقی از صندوق توسعه ملی، گفت: شمالغرب کشور از منابع صندوق توسعه ملی کم استفاده کرده است؛ به طوری‌که آذربایجان‌ شرقی ۳۸۹ میلیون دلار  از تسهیلات این صندوق بهره مند شده است، در حالی که استان یزد که نصف جمعیت آذربایجان شرقی را دارد، ۹۱۵ میلیون دلار از منابع این صندوق استفاده کرده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.