مدیر نمایندگی ستاد دیه آذربایجان شرقی از آزادی ۲۷۳ زندانی جرائم غیرعمد در ۹ ماه نخست سال‌جاری خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، رسول تقی‌پور در این خصوص اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری، با کمک ستاد دیه و خیران استان، ۲۷۳ زندانی جرائم غیرعمد به کانون خانواده‌هایشان بازگشته‌اند. مجموع کل بدهی زندانیان آزاد شده برابر با ۲۰۷ میلیارد ریال بوده که ۲۶۱ نفر از آنان مرد، ۱۲ نفر نیز زندانی زن بود‌ند. همچنین ۱۷۵ نفر از این تعداد محکومان مالی، ۲۰ نفر محکومان تصادفات غیرعمد و حوادث و ۷۸ نفر نیز از محکومان مهریه و نفقه بوده‌اند.
وی با بیان این که مبلغ ۲۳ میلیارد ریال از کمک ویژه ستاد دیه برای آزادی این زندانیان تامین شده است، گفت: ۱۳ میلیارد ریال از طریق تسهیلات و مبلغ ۲۰ میلیارد ریال با پیگیری همکاران ستاد دیه و همچنین دعوت از شکات و مذاکره با آن‌ها از طریق رضایت شاکیان پرونده تامین شده است.
تقی‌پور با بیان این که مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال توسط خانواده مددجویان برای آزادی این زندانیان فراهم شده است، بیان کرد: ۱۶ میلیارد ریال توسط صندوق تامین خسارات بدنی، پنج میلیارد ریال از طریق شرکت‌های بیمه و ۱۳۰ میلیارد ریال نیز در نتیجه تلاش‌های ستاد دیه به صدور دادنامه اعسار تامین شده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۹۳ زندانی جرائم غیرعمد واجد شرایط در زندان‌های استان حضور دارند که چهار نفر آنان زندانی زن و ۴۸۹ نفر نیز زندانی مرد هستند و از این تعداد ۴۱۰ نفر محکومان مالی، ۲۴ نفر محکومان تصادفات غیرعمد و حوادث و همچنین ۸۳ نفر محکومان مهریه و نفقه بوده و در زندان‌های استان محکومیت خود را سپری می‌کنند؛ برای آزادی این تعداد زندانی بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال نیاز است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.