«داود آزاد» فردا (سه‌شنبه) در زندان تبریز کنسرت اجرا می‌کند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، این استاد موسیقی در نشست خبری در خصوص اجرای کنسرت در زندان، گفت: تجربه‌ی اجرای کنسرت خیریه در زندان‌های کرمان و جیرفت را دارم و ایده‌ی اولیه‌ی اجرای این طرح در کنسرت اصفهان به ذهنم خطور کرد و از آن پس اجرای کنسرت خیریه در زندان کرمان و جیرفت بازخوردهای بسیار خوبی داشت که مرا در ادامه‌ی اجرای این ایده برای زندانیان سایر شهرها مصمم‌تر کرد.
وی در خصوص کنسرت‌های خیریه‌اش ، گفت: کنسرت خیریه برای مردم کشورهای آفریقایی، برای کودکان مکزیکی و آوارگان لبنانی  از جمله کنسرت‌های خیریه بنده در سطح بین‌المللی هستند. 
وی در ادامه با اشاره به سابقه‌ی اجرای کنسرت در تبریز بیان کرد: پنجمین کنسرت ما در تبریز، چهارشنبه، ششم دی ماه برگزار می‌شود که این اجرا شامل تک نوازی و گروه نوازی و اجرای قطعات آذری نیز خواهد بود.
آزاد در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که وضعیت کنونی موسیقی در ایران چندان ارتباطی به فرهنگ غنی این کشور ندارد، گفت: موسیقی باید مردم را به آرامش و شادی دعوت کند و مضمون اشعار مورد استفاده در آن نیز دارای نکات آموزنده و بامفهوم برای مخاطب باشد. بنده با هیچ سبکی مخالف نیستم، اما هر سبک جدید موسیقی که از پشتوانه‌ی فکری و اصالت برخوردار نباشد، محکوم به فناست. اکثر خوانندگان امروزی تقلید از صاحبان سبک را به حفظ هویت فردی و خلق سبکی جدید ترجیح می‌دهند.
وی افزود‌: موسیقی نوعی درمان است که می‌تواند حالات روحی مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد. مطربان قدیمی ما در کنار علم موسیقی به علم روانشناسی نیز مسلط بودند و آهنگ‌های خود را به گونه‌ای تنظیم می‌کردند که متناسب با حالات روحی اکثر مخاطبان باشد. موسیقی خوب می‌تواند «در لحظه زیستن» را به شنوندگان بیاموزد و آنان را از بند زندگی در گذشته و آینده رها کند.
وی در ادامه در واکنش به این که موسیقی سنتی غمگین است، گفت: غمگینی موجود در موسیقی سنتی، غمی نیست که انسان را دچار رخوت کند. حتی در دستگاه‌های موسیقی سنتی ما سبک «عقده گشا» وجود دارد که برای تعدیل کردن موسیقی سنتی به کار می‌رود و موسیقی تلفیقی نیز راه دیگری برای تلطیف فضای موسیقی سنتی است.
آزاد در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که موسیقی ایرانی جایگاه موسیقی هندی و عربی را ندارد، اظهار کرد: اجرای بی‌کیفیت برخی از خواننده‌های ایرانی در خارج از کشور، دیدگاه غربی‌ها را نسبت به موسیقی ایرانی منفی کرده است؛ با این حال طرفداران موسیقی ایرانی در خارج از کشور کم هم نیستند. 
وی در ادامه با اشاره به این که تبریز در گذشته در عرصه‌ی موسیقی صاحب سبک بود، گفت: خوانندگان مطرح در گذشته آواز خوانی را از اساتید تبریزی همچون «میرعلی اصغر تبریزی، قیطان‌چی و هریس‌چی» می‌آموختند، ولی امروزه شرایط چنین نبوده و اصفهان، تنها شهری است که سبک بومی آن به طور کامل حفظ شده است.
وی خاطرنشان کرد: جای مکتب موسیقی تبریز خالی است و امیدوارم در آینده‌ی نزدیک شاهد افتتاح چنین مکتبی باشیم. اکثر دست به سازان تبریز شاگرد من بوده‌اند و در صورت وجود چنین مکتبی، حاضر به همکاری هستم، همچنین خانه‌های تاریخی تبریز نیز پتانسیل خوبی برای استفاده در کلیپ‌ها دارند.
داود آزاد، نوازنده‌ی به نام تار، پدر معاصر سه تار در تبریز و هنرمندی نام آشنا برای مردم ایران است که بیش از ۳۰۰ کنسرت در ایران، هند، اروپا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و استرالیا اجرا کرده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.