به گزارش ایرنا، مدیرعامل آب منطقه ای روز دوشنبه در آئین امضای این تفاهم نامه با اشاره به اینکه در سیاست های راهبردی نظام اداری کشور و برنامه ششم توسعه بر گسترش خدمات الکترونیکی تاکید شده است، گفت: در وزرات نیرو در این راستا سامانه ای با عنوان ساماب به منظور ارائه خدمات مرتبط به مدیریت آب طراحی شده است.
غلامرضا هاشمی با اشاره به اینکه از طریق این سامانه 27 نوع خدمت قابل ارائه است، گفت: نظام نامه اطلاعاتی این سامانه تهیه شده و در کنار آموزش کاربرها، زیرساخت های خدمات مکانیزه این سامانه آماده شده است.
وی با بیان اینکه رویکرد اصلی این سامانه ارائه خدمات به مشترکان آب های زیرزمینی است، گفت: استان آذربایجان شرقی دارای 28 هزار مشترک آب در بخش زیرزمینی است.
هاشمی با اشاره به اینکه چشم انداز این طرح ارائه خدمات به متقاضیان به صورت آن لاین ( بر خط ) است، گفت: به منظور تسهیل امور و امکان ارائه 27 نوع خدمت به 28 هزار متقاضی، استفاده از توان شرکت پست در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه با برون سپاری خدمات قابل ارائه از طریق این سامانه به دفاتر پیشخوان و آی سی تی های روستایی، از زمان و هزینه مراجعه حضوری به ادارات آب صرفه جویی می شود، اظهارکرد: متقاضی می تواند روند انجام مراحل اداری پرونده خود را به صورت الکترونیکی مشاده کند.
مدیرعامل آب منظقه ای آذربایجان شرقی به تکلیف کاهش سالانه 12.5 درصدی مراجعه مردمی به سازمان های دولتی در راستای پیاده سازی دولت الکترونیک اشاره کرد و گفت: این سامانه در راستای تحقق این تکلیف طراحی شده است.
مدیر کل پست آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه ارائه خدمات سایر دستگاه ها به صورت الکترونیکی در دستور کار پست است، گفت: 1248 نقطه تماس اعم از دفاتر پیشخوان شهری و آی سی تی های روستایی
در استان داریم و از طریق این دفاتر خدمات قابل واگذاری سازمان ها را ارائه می دهیم.
محمد پوربزرگ کاهش سفرهای درون شهری و برون شهری، حفظ منابع و سرعت بخشی به خدمات را از مزایای ارائه خدمات توسط این دفاتر عنوان کرد و گفت: طرح ملی جی نف و سیماک هم در جهت استقرار دولت الکترونیک در استان اجرایی شده است.
اسماعیلی مجری طرح ساماب (سامانه یکپارچه حفاظت و بهره برداری از منابع آب و امور مشترکین ) در استان آذربایجان شرقی هم گفت: از طریق این سامانه، علاوه بر اطلاعات منابع آب های زیر زمینی، امکان نظارت بر عملکرد شهرستان ها و ارائه خدمات هوشمند در بستر الکترونیکی به متقاضیان وجود دارد.
وی گفت: این سامانه تبادل اطلاعات با سامانه های الکترونیکی سایر دستگاه ها از جمله تجارت آسان، پنجره واحد کشاورزی و سامانه شرکت توزیع برق را تسهیل می کند.
اسماعیلی گفت: شروع خدمات از طریق دفاتر پیشخوان و اعلام پاسخ هم از طریق این دفاتر است.
سامانه یکپارچه حفاظت و بهره برداری از منابع آب و امور مشترکین از 20 آذر ماه امسال در استان آذربایجان شرقی اجرایی شده و از این پس خدمات آن از طریق دفاتر پیشخوان و آی سی تی های روستایی ارائه می شود.
27 خدمت حوزه آب زیرزمینی از طریق این سامانه قابل ارائه است.
خبرنگار و انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.