به گزارش ایرنا، عزیز جوانپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این اقدام براساس مجوز مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی کشور و برپایه نیازسنجی در خصوص رشته های متقاضی در کشورهای مورد نظر صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: انتظارات از دانشگاه آزاد اسلامی تغییر کرده و این دانشگاه به دنبال مباحث دانش بنیان، فناورانه و کارآفرینی است.
جوانپور با اشاره به فارغ التحصلی بیش از 300 هزار نفر از این دانشگاه، اظهار کرد: تلاش می کنیم از نیروی عظیم دانشجویی دانشگاه آزاد در حوزه اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی بهره مند شویم.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد باید دانشگاه مساله محور باشد و به دنبال حل مشکلات و مسایل جامعه باشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی اضافه کرد: در حوزه پزشکی رشته دندانپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز ایجاد شده و بیش از 60 دانشجو در این رشته تحصیل می کنند.
وی در خصوص راه اندازی بیمارستان 136 تختخوابی دانشگاه آزاد اسلامی در تبریز گفت: برای احداث این بیمارستان 200 میلیارد ریال هزینه عمرانی شده و 300 میلیارد ریال برای تکمیل تجهیزات این بیمارستان نیاز است.
جوانپور افزود: برای تامین این مبلغ با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین خیران سلامت استان در حال مذاکره هستیم.
وی با اشاره به کاهش تعداد دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی، اظهارکرد: در سال های گذشته در حدود 38 هزار نفر دانشجو در دانشگاه آزاد واحد تبریز تحصیل می کردند که اکنون این تعداد به 23 هزار نفر کاهش یافته است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: برای جبران این کمبود به دنبال ایجاد 22 آموزشکده سما در سطح استان هستیم و برای این منظور از ظرفیت های خالی دانشگاه آزاد بهره مند خواهیم شد.
وی در خصوص فعالیت تشکل های دانشجویی در این دانشگاه اظهارکرد: تشکل های سیاسی دانشگاه فعال هستند و برنامه های متنوع با حضور چهره های مختلف برگزار شده است.
جوانپور با بیان اینکه دانشگاه بنگاه سیاسی احزاب، جناح ها و اشخاص نیست، تاکید کرد: دانشگاه متعلق به دانشجویان است و فضا برای گفت و گو و تبادل نظر دانشجویان فراهم است.
به گزارش ایرنا، بیش از 23 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در 89 رشته در مقطع کارشناسی، 118 رشته کارشناسی ارشد، 56 رشته دکترا تخصصی تحصیل می کنند.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار: پرویز انصاری
/3071/6120
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.