احمد دادرس فیاض روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره هنری برای نخستین بار به صورت شهرستانی و با حضور فعالان عرصه موسیقی از سراسر کشور 23 و 24 فروردین سال آینده و همزمان با عید سعید مبعث در این شهرستان برگزار می شود.
وی ادامه داد: جشنواره موسیقی عبدالقادر مراغی با توجه به وجود پتانسیل بالای این شهرستان در حوزه موسیقی فاخر و ارزشمند و نیز لزوم بسترسازی مناسب جهت رشد و تعالی هنرمندان موسیقی این خطه برگزار می شود.
وی اضافه کرد: شناخت و معرفی پتانسیل های موجود، ایجاد رقابت سالم بین گروه های موسیقی منطقه، تلاش جهت ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت های موجود در این عرصه، شناخت و معرفی استعدادهای برجسته و نیز تلاش برای تولید آثار فاخر موسیقی از اهداف این جشنواره است.
وی با اشاره به اهمیت جایگاه موسیقی محلی و نگاه ویژه این جشنواره به آن گفت: در این جشنواره نگاه خاصی به موسیقی فولکلور فراموش شده این خطه خواهد شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه همچنین با اشاره به بخش های رقابتی جشنواره موسیقی عبدالقادر افزود: این جشنواره در پنج بخش شامل موسیقی سنتی ایرانی، موسیقی سنتی آذربایجانی، موسیقی کلاسیک جهانی، موسیقی عاشیقی و موسیقی پاپ برگزار می شود.
فیاض افزود: علاقه مندان به حضور و ارائه آثار در این جشنواره می توانند، آثار هنری خود را در قالب لوح فشرده به دبیرخانه این جشنواره مستقر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه ارسال کنند.
وی اضافه کرد: آثار منتخب پس از دواری در بخش های مختلف در آیین جشنواره موسیقی عبدالقادر به صورت آثار هنری ارائه خواهد شد.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.