به گزارش ایرنا، مجید خدابخش شامگاه یکشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید واحدهای صنعتی مراغه افزود: تشویق برای جلب سرمایه گذاران بخش های تولیدی و نیز جذب سرمایه های آنان برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار اقتصادی از رویکردهای اصلی دولت تدبیر و امید است.
وی ادامه داد: با توجه به اجرای قانون رفع موانع تولید تصویب شده در مجلس شورای اسلامی، حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاران در دستور کار دستگاه های اجرایی و خدمات رسان از جمله بانک ها قرار دارد.
وی با تاکید بر لزوم تکریم سرمایه گذاران بخش تولید و صنعت اضافه کرد: باید همانند مفاخر و مشاهیر به سرمایه گذاران و اشتغال آفرینان کشور مباهات کرد و به آنان احترام گذاشت.
وی با بیان اینکه بهره گیری از فناوری های نوین گام مهمی در جهت توسعه و رشد صنایع و واحدهای تولیدی است گفت: استفاده و بارگیری ابزارها و تکنولوژی های جد ید از جمله فضای مجازی و استارت آپ ها نقش مهمی در شکوفایی و ایجاد اشتغال در بخش های مختلف جامعه خواهد داشت.
خدابخش با اشاره به ظرفیت های طبیعی، معدنی، صنعتی و گردشگری موجود در مراغه در مسیر جذب سرمایه گذاری افزود: این شهرستان با توجه به استعدادهای مناسب در این بخش ها، از قابلیت های مناسبی برای توسعه واحدهای تولیدی در بخش پتروشیمی، صنعت و جذب گردشگر برخوردار است.

**افزایش صادرات مستلزم بهره گیری از تخصص گرایی و تکیه بر فناوری های جدید
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم حمایت از بخش تولید گفت: افزایش صادرات و کاهش واردات مستلزم توسعه اقتصادی و صنعتی با بهره گیری از تخصص گرایی و تکیه بر فناوری های جدید است.
علی جلیلی افزود: استفاده از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی برای توسعه ابزارهای نوین و بهره مندی از فناوری ها می تواند راهگشای تولید و بازده پایین کنونی واحدهای تولیدی و صنعتی کشور و منطقه باشد.
وی ادامه داد: بهره گیری از برنامه های مدون و ویژه برای شناسایی نقاط ضعف واحدهای تولیدی در کنار رفع موانع اداری و بانکی به عنوان دغدغه های اصلی بخش صنعت این منطقه و شهرستان، زمینه ساز رشد و شکوفایی این بخش خواهد شد.
وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان آماده حمایت از بخش تولید و صنعت استان است، اضافه کرد: نمایندگان در این مجمع می توانند از ظرفیت قانونگذاری برای رفع بخش مهمی از دغدغه ها و مشکلات این بخش استفاده کنند.

** مشارکت بخش خصوصی و رفع موانع تولید عامل اساسی برون رفت از رکود اقتصادی
فرماندار مراغه نیز در این جلسه با اشاره به ایجاد کمیته های ویژه شهرستانی اقتصاد مقاومتی در این شهرستان گفت: مشارکت بخش خصوصی در طرح های عمرانی و رفع موانع تولید عامل اساسی در برون رفت از رکود اقتصادی و رونق تولید است.
ظفر محمدی افزود: در این راستا، هم اکنون 80 هزار متر مربع فضای بهداشتی و درمانی در این شهرستان با مشارکت بخش خصوصی و خیران بخش سلامت در حال ساخت است که این امر نقش مهمی در ایجاد اشتغال و توسعه عمرانی منطقه خواهد داشت.
وی ادامه داد: در بخش کشاورزی نیز با اجرای طرح های مکانیزه کردن انتقال آب و احداث شبکه های آبیاری، 20 درصد در مصرف آب کشاورزی در این شهرستان صرف جویی شده است.
وی ادامه داد: احداث 34 واحد سردخانه نگهداری میوه از جمله سیب در چند سال اخیر و نیز اجرای 24 واحد در دست ساخت در این شهرستان، نشان از حمایت دولت از بخش تولیدی در حوزه محصولات کشاورزی دارد.
وی با اشاره به رفع موانع تولید واحدهای صنعتی و تولیدی در این شهرستان اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون، با برگزاری جلسات ویژه و رایزنی با دستگاه های اجرایی و بانکی، 15 واحد از رکود خارج شده، 12 واحد به چرخه تولید بازگشته و 22 واحد دیگر نیز برای بخشودگی جرائم مالیاتی معرفی و اقدامات لازم در این خصوص انجام شده است.

** لزوم حمایت بانک های عامل از ایجاد شهرک صنعتی فلزکاران مراغه
رئیس اتاق اصناف مراغه نیز با اشاره به مصوبه سال 87 مجلس در زمینه ایجاد شهرک ویژه برای صنایع و واحدهای صنفی مزاحم شهری گفت: با وجود پیشرفت 30 درصدی این شهرک صنعتی، بانک های عامل از ارائه تسهیلات برای توسعه و تکمیل آن تاکنون خودداری می کنند.
سعید معصومی افزود: شهرک صنعتی فلزکاران در زمینی به مساحت 17 هکتار و با 70 میلیارد ریال اعتبارتوسط واحدهای تولیدی و صنفی این شهرستان در حال اجرا و ساخت بوده و برای تکمیل آن، هم اکنون به 200 میلیارد ریال تسهیلات بانکی نیاز است.
وی اضافه کرد: وجود مالیات بر درآمدهای سنگین برای واحدهای صنفی این شهرستان با توجه به رکود بازار و کاهش درآمدهای حاصله، از مشکلات موجود در بخش اصناف این شهرستان است.
به گزارش ایرنا، پیش از این جلسه نیز استاندار آذربایجان شرقی به همراه معاونان، مدیران استانی و شهرستانی از طرح های عمرانی در دست اجرای مراغه از جمله ورزشگاه پنج هزار نفری، بیمارستان سینا، آزادراه مراغه - هشترود و واحدهای تولیدی شهرک صنعتی مراغه بازدید کرد.
گزارش از: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.