به گزارش ایرنا، آتشپاد داود طالب نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به بسیج تمامی امکانات حوزه ایمنی و آتش نشانی برای اطفای حریق در این شهرک افزود: با توجه به گسترش طولی آتش‌سوزی، حجم خسارت های مادی این آتش سوزی نسبتا بالا برآورد می‌شود.
وی با بیان اینکه آتش‌سوزی از یکی از کارخانه‌های چاپ روی سلفون شروع شده و به مرور گسترش یافته ‌است، گفت: آتش‌نشانی تبریز از ظهر امروز با بهره‌گیری از تمامی نیروها و تجهیزات برای اطفای حریق در این شهرک وارد عمل شده است.
وی با بیان این‌که ایستگاه‌های آتش‌نشانی هم‌اکنون در محدوده عملیات حضور فعال دارند، اظهار کرد: عملیات در 2 بخش اطفای حریق و پیشگیری از گسترش آتش‌سوزی انجام می شود.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با بیان این‌ که خسارت ها و تلفات احتمالی حادثه هنوز به طور دقیق برآورد نشده است، از شهروندان خواست از توجه و انتشار اخبار ناموثق خودداری کنند.
طالب نژاد ادامه داد: تمامی منابع سوختی که باعث گسترش حریق شده بود قطع شده و تحت کنترل قرار گرفته ‌است.
وی یادآوری کرد: عملیات محدودسازی حریق با موفقیت در حال اجرا بوده و هم‌‌اکنون تمام تجهیزات و نیروها معطوف اطفای حریق شده است.
طالب نژاد با بیان اینکه بیش از نیمی از حجم آتش‌سوزی مهار شده است، افزود: با توجه به شعله‌ور شدن مجدد برخی قسمت‌‌ها نمی‌توان زمان دقیقی را برای اطفای کامل آتش پیش‌بینی کرد.
وی یادآوری کرد: بیش از 100 آتش‌نشان زبده به همراه تجهیزات و خودروهای اطفاء و نردبان‌های ویژه در عملیات اطفای حریق حضور دارند.
شهرک سرمایه گذاری خارجی با اشتغالزایی برای بیش از 5 هزار نفر در زمینی به مساحت 260 هکتار در 168 قطعه در فاصله حدود 20 کیلومتری جاده تبریز -صوفیان احداث شده است.
این شهرک با هدف اشتغال زایی، انتقال فناوری، توسعه صنعتی استان آذربایجان شرقی و جلب سرمایه های خارجی طراحی و احداث شده است.
واحدهای مستقر در این شهرک در بیش از هفت رشته خودروسازی، صنایع سلولزی، فولاد، مواد غذایی، مواد شیمیایی ، صنایع تبدیلی و نساجی فعالیت کرده و واحدهای بزرگ آلومینیوم، درب و پنجره‌سازی و پرده نیز در همین شهرک صنعتی، فعال هستند.
با وجود فعالیت کامل 80 واحد از 150 واحد تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک، نرخ اشغال زمین صنعتی در شهرک سرمایه گذاری خارجی تبریز، 80 درصد است.
حجم سرمایه گذاری های انجام شده در این شهرک بیش از یک هزار میلیارد تومان برآورد می شود.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.