به گزارش ایرنا، علی جلیلی روز جمعه در جمع نمازگزاران عجب شیری افزود: وجود هفت هزار هکتار از اراضی این شهرستان در پایاب این سد، فرصت بسیار مناسبی برای توسعه کشاورزی و ایجاد فرصت‌ های شغلی در منطقه است.
وی با بیان اینکه 85 درصد آب رها شده از سد قلعه چای تلف و پرت می شود، گفت: با اتمام پایاب این سد، 15 درصد در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی می شود.
وی با اشاره به پیامدهای مثبت تکمیل پایاب سد قلعه چای این شهرستان، گفت: افزایش سرعت در عملیات اجرایی این طرح موجب بهره مندی کشاورزان منطقه از مزایای آن می شود.
جلیلی اجرای شبکه پایاب سد قلعه چای را بدون همکاری مردم، غیرممکن خواند و اظهار کرد: کشاورزان باید با مشارکت در این طرح و همکاری با مدیریت سازمان آب منطقه ای آذربایجان شرقی، روند اجرای شبکه پایاب سد قلعه چای را سرعت بخشند.
وی اعتبار تخصیص یافته سال گذشته برای پایاب سد قلعه چای را 32 میلیار ریال ذکر کرد و افزود: به علت عدم پیگیری این طرح، تنها 11 کیلومتر از شبکه پایاب لوله‌ گذاری شد و مسئولان باید تلاش کنند تا این طرح هرچه سرع تر اتمام یابد.
**ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در عجب شیر با 160 میلیارد ریال اعتبار
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی همچنین از آغاز عملیات احداث درمانگاه تامین اجتماعی این شهرستان خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح 160میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده و ظرف یکسال به پایان خواهد رسید.
جلیلی گفت: حضور بالای بیمه شدگان تامین اجتماعی در این شهرستان و شهرستان های همجوار ساخت درمانگاه در منطقه را بیش از پیش ضروری کرده است.
وی با اشاره به اینکه هشت هزار نفر بیمه شده اصلی در عجب شیر وجود دارد، اظهارکرد: با تحت پوشش قراردادن 21 هزار نفر جمعیت شهری و روستایی از سوی این بیمه، مسیر ارایه خدمات درمانی مطلوب به مردم این منطقه فراهم می شود.
درمانگاه تامین اجتماعی عجب شیر با زیربنای 2 هزار و 900 مترمربع در سه طبقه شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه و دانپزشکی ساخته می شود.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.