استاندار آذربایجان شرقی گفت: دانشگاه‌ها در کنا رسالت آموزشی به تولید علم و فناوری نیز اهمیت دهند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مجیدخدابخش در مراسم اختتامیه‌ی جشنواره‌ی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: امروزه نیروی انسانی یکی از بهترین و ارزشمندترین سرمایه‌ها و مغزهای متفکر جوامع به شمار می‌آیند که برنامه‌های توسعه را پیش می‌برند.
وی در ادامه با اشاره به موفقیت بزرگ یکی از برنامه‌های اندرویدی گفت: برخی کارخانه‌جات ما با بیش از ۳۰ سال سابقه، درآمد کم‌تری در مقایسه با این برنامه‌های اندرویدی دارند.
وی ادامه داد: "شرکت اسنپ" در بازار بورس بیش از هزار میلیارد تومان قیمت گذاری شد که به لحاظ فیزیکی تجهیزاتی ندارد. این شرکت ۲۰۰ هزار صاحب خودرو و چهار میلیون کاربر و ذی نفع دارد. طراحی ایده‌هایی از این دست می‌تواند نتایج بهتری داشته باشد.
خدابخش با بیان این که پای تکنولوژی در زمانی نه چندان دور به تمامی عرصه‌ها و علوم بازخواهد شد، اظهارکرد:‌ حوزه‌ی پزشکی، کشاورزی و صنعت نیز در آینده‌ای نه چندان دور از ایده‌های فناورانه متاثر شده و نقش نیروی انسانی کم‌رنگ‌تر خواهد شد.   وی در ادامه با اشاره به بازدیدش از دانشگاه صنعتی شریف بیان کرد: این دانشگاه حدود ۲۹۰ شرکت دانش بنیان دارد که ۹۰ درصد از فعالان آن دانشجویان هستند. فروش سالیانه‌ی این شرکت‌ها نیز در فضای حقیقی دور از انتظار است. 
وی با بیان این که رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی جزو رشته‌های عملی هستند، گفت: در رشته‌های مهندسی مشکلات بسیار زیادی داریم و مهندسان ما صرفا سواد نظری دارند. باید توجه داشته باشیم که اگر از تحولات دنیا و تنوعات عقب بیفتیم، از حرکت در مسیر پیشرفت جا می‌مانیم.   استاندار آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به ظرفیت خوب و سوابق درخشان دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: اساتید این دانشگاه در طول سالیان مختلف جزو نخبگان ملی و بین‌المللی بوده‌اند و امروزه نیز این دانشگاه باید طبق عقبه‌ی ۷‌۰۰ ساله‌ی آن در دانشگاه ربع رشیدی تبریز مدیریت شود.
مراسم اختتامیه‌ی شانزدهمین جشنواره‌ی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در تالار دانشکده‌ی داروسازی جدید دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تجلیل از منتخبین جشنواره به کار خود پایان دادـ
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.