آیین گرامیداشت مقام هنری استاد "کریم صدق‌روحی" به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همچنین موسسه شمس تبریزی با حضور جمعی از اهالی هنر در تالار خاقانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، استاد کریم صدق روحی در این آیین ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران این مراسم، در بیان زندگی‌نامه‌ی خود گفت: با توجه به علاقه‌ی خود به حرفه‌ی معلمی در سال ۱۳۳۵ به استخدام آموزش و پرورش درآمده و بعد از گذراندن دوره‌های مختلف در سال ۱۳۶۰ با ۲۵ سال خدمت تقاضای بازنشستگی کرده و به پاس علاقه وافر خود به هنر نقاشی از همان سال به فعالیت‌ها و آموزش‌های هنری مشغول شدم.
استاد ابراهیم مقبلی، هنرمند سرشناس تبریزی نیز در این آیین با تاکید بر جمله‌ی معروف "هنری بالاتر از انسان بودن نیست" بیان کرد: استاد کریم صدق روحی، سمبل انسانیت است.
وی با اشاره به ویژگی‌های آثار نقاشی استاد صدق‌روحی، افزود: زیربنای هنری استاد، عشق‌ورزی به طبیعت و زیبایی‌های آن بوده و همچنین رنگ، طرح و فرم آثارشان نیز دلنشین و آرام‌بخش است.
وی با بیان اینکه آثار نقاشی استاد صدق‌روحی از نظر رنگ آمیزی، آرام‌بخش و چشم‌نواز است، یادآور شد: آثار استاد از نظر تکنیک و انتخاب رنگ نیز در سطح بالاترین آثار نقاشی کشور قرار دارد.
گفتنی است، استاد کریم صدق روحی در اول فروردین سال ۱۳۱۵ در تبریز متولد شده و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در دبیرستان فردوسی و دوره‌ی لیسانس را در رشته ی زبان انگلیسی در دانشکده‌ی ادبیات تبریز به پایان رسانده است.
استاد صدق روحی از کودکی در زمینه هنر نقاشی فعالیت کرده و همچنین از سال ۱۳۳۵ بر حسب علاقه در شغل معلمی مشغول به فعالیت شده و در سال ۱۳۶۰ با ۲۵ سال خدمت، بازنشست شده است.
وی از سال 1362 در آموزشگاه آزاد هنری خود به تدریس هنر نقاشی پرداخته و در نمایشگاه‌های متعددی حاضر شده و آثار نقاشی فاخری آفریده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.