به گزارش ایرنا، جمشید نظمی روز سه شنبه در نشست مشترک با روسای هیات های ورزشی استان افزود: تبریز 2018 بهترین فرصت برای بهره‌مندی از کلیه پتانسیل ها و معرفی جاذبه‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مختلف در این شهر، در حوزه‌هایی مانند گردشگری، تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و به‌ ویژه توسعه زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی و در راس آن ها توجه به توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای است.
وی اظهار کرد: ورزش آذربایجان شرقی برای برنامه های تبریز 2018 رویکردی برنامه محور و جامع در بخش های همگانی، قهرمانی، ورزش بانوان، آموزش، ورزش روستایی و عشایری و مهمتر از همه رقابت های جهانی، آسیایی و بین المللی دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی یادآوری کرد: تبریز 2018 فرصت بسیار طلایی برای ورزش استان است که باید از آن بهره‌مند شویم و وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون های ورزشی با تمام توان در کنار مدیران استانی است تا شور و نشاط و هیجان ورزشی را در این رویداد مهم ایجاد کند.
نظمی ادامه داد: مسابقات بین المللی کشتی جام تختی بهمن ماه 96، جشنواره بین المللی بازی های بومی و محلی، لیگ جهانی والیبال نشسته، همایش 150 هزار نفری پیاده روی خانوادگی و همگانی، مسابقات والیبال نوجوانان قهرمانی آسیا، همایش 5 هزار نفری کوهروی خانوادگی، همایش 10 هزار نفری دوچرخه سواری همگانی، تور دوچرخه سواری بین المللی آذربایجان، همایش علمی و پژوهشی بین المللی و مسابقات هندبال جوانان آسیا در سال 96 و 97 با رویکرد تبریز 2018 برگزار می شود.
وی با اشاره به موضوع تبدیل شدن آذربایجان شرقی و تبریز به‌ عنوان قطب گردشگری دنیا و کشورهای جهان اسلام گفت: این رویداد بسیار مهمی است که حوزه ورزش و جوانان توجه جدی به این مقوله دارد و وزارت ورزش و جوانان و اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی یکی از دستگاه های اجرایی پیشرو در این مقوله است.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: هیات های ورزشی استان بازوی اصلی برگزاری این رویدادهای ورزشی به شمار می رود و با هماهنگی و تلاش و برنامه‌ریزی و همتی که مدیران وزارت و روسای فدراسیون‌ها و هیات های ورزشی دارند در سال 2018 تمامی رویدادهای فوق در بالاترین سطح برگزار خواهد شد.
نظمی با تبریک کسب رتبه دومی اداره کل ورزش و جوانان استان در ارزیابی سال 1395افزود: ورزش آذربایجان شرقی سیر صعودی خود را در بخش های مختلف ادامه می دهد و رتبه پنجمی سال 94 را به رتبه دومی سال 95 ارتقا داده و توانسته در بخش قهرمانی که مهمترین شاخصه ورزش است رتبه سومی کشور را از آن خود کند.
وی گفت: برای حفظ و حتی کسب رتبه اولی که فاصله ناچیزی با مقام نخست داریم باید برنامه ریزی، سیاست مدون و استعدادیابی ، قهرمان پروری در کنار توجه به مسائل اخلاقی و تربیتی را سرلوحه تمامی امورات قرار دهیم.
معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: اصلی‌ترین برنامه ورزش استان حضور پرتعداد و کسب مدال در بازی های آسیایی 2018 جارکاتا و المپیک 2020 است.
حبیب ستوده نژاد افزود: برای حضور پرتعداد و کسب مدال در این دو رویداد مهم آسیایی و جهانی، حمایت از قهرمانان در سرلوحه امورات قرار دارد.
وی اظهار کرد: برای تبریز 2018 علاوه بر میزبانی رویدادهای بین المللی، 100 مسابقه قهرمانی کشور در بخش زنان و مردان با همکاری فدراسیون های ورزشی برنامه ریزی شده است.
ستوده نژاد ادامه داد: تعامل و افزایش ارتباطات برون و درون سازمانی هیات های ورزشی در مسائل مختلف می تواند گره گشای مشکلات باشد و همچنین ارتباطات درون و برون سازمانی هیات های ورزشی باید با ادارات، ارگان ها و نهادها، شهرداری ها، بخش خصوصی، سرمایه گذاران، قهرمانان و پیشکسوتان افزایش یابد.
خبرنگار: مهدی آب بسته ** تنظیم کننده: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:رستگار
9853/8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.