تقی کرمی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به برنامه دولت برای حذف یارانه دهک های بالای جامعه، یارانه روستائیان، عشایر و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی افزایش هم می یابد.
وی با بیان اینکه سیاست گذاری دولت بر هدایت منابع به سمت روستاها در راستای توانمند سازی روستائیان است، اظهار کرد: دولت سعی می کند زمینه را برای استقرار دائمی روستائیان و برنامه ریزی برای جلوگیری از مهاجرت و حتی مهاجرت معکوس فراهم کند.
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی از ویژگی های بودجه سال 97 را توانمند سازی روستاها عنوان و یادآوری کرد: برای اولین بار در بودجه سال 96 تبصره 18 بند الف و ب 200 میلیارد ریال در سطح کشور منابع دیده شده بود که در شهرها 2 درصد، در روستاها 5 درصد و در نقاط محروم 7 درصد یارانه آن را دولت تقبل می کرد که این بودجه در سال 97 تخصیص یافته است.
کرمی از اختصاص 20 میلیارد ریال برای روستاهای فاقد دهیاری در استان خبر داد و ادامه داد: سهم شهرستان بستان آباد از این محل یک میلیارد و 160 میلیون ریال است.
وی اجرای طرح های هادی در روستاها، جمع آوری پسماندهای روستاهای فاقد دهیاری و راه سازی و آبرسانی و اجرای طرح های روستای هدف گردشگری خشکناب را از محل این اعتبارها عنوان کرد.
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت: از زمان تاسیس دهیاری ها برای شهرستان بستان آباد بیش از 35 میلیارد و 800 میلیون پول به آن ها پرداخت شده است.
کرمی از افزایش 80 درصدی اعتبارهای دهیاری ها در چهار سال گذشته خبر داد و افزود: در چهار سال گذشته 290 میلیارد ریال به روستاهای این شهرستان اعتبار داده شده که این نشان از سیاست دولت برتوانمند سازی روستاهاست.
وی نیاز به جابجایی برخی از تیرهای برق در روستاها را از مشکلات عمده در آن ها عنوان کرد و گفت: قانونگذار وظیفه جابجایی تیرهای برق را مشخص کرده ولی ما آماده ایم با بنیاد مسکن و اداره برق در راستای حل این مشکل در روستاها همکاری کنیم.
کرمی به ظرفیت برخی از روستاها در بهرمندی از رویداد تبریز 2018 اشاره کرد و افزود: این رویداد بهترین فرصت برای شناساندن ظرفیت های روستایی بوده و روستاها نباید از این قافله عقب بماند.
خبرنگار: علی کبیر** تنظیم کننده: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:رستگار
7239/8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.