هوشنگ مرادی کرمانی روز یکشنبه در اختتامیه ششمین جشنواره داستان نویسی شهید شاهی میانه با ابراز تاسف از اینکه کتاب کم کم از عرصه فرهنگ عفب نشینی می کند، اظهارکرد: بشر امروز مانند انسان های دوران قبل از اختراع خط و زبان، بیشتر از طریق تصویر مقاصد خود را بیان می کند.
خالق قصه های مجید با اشاره به نقش جشنواره های داستان نویسی در آشتی دادن جوانان با کتاب، گفت: امیدوارم جشنواره میانه به جشنواره های داستان کوتاه مشهد، کرمان و شیراز بپیوندد .
وی برگزاری چنین جشنواره هایی را سرآغاز راهی برای رشد استعداد های جوانان و نویسنگان نوظهور خواند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه ی ششمین جشنواره استانی داستان کوتاه شهید شاهی میانه اظهارکرد: توسعه فرهنگی در سایه تحول در نوع نگرش، رفتار و کردار به موضوعیت و موجودیت خود دست می یابد.
'محمد محمدپور' سطح این جشنواره را از لحاظ کمی و کیفی بسیار خوب ارزیابی و اظهار امیدواری کرد در سال های آتی شاهد برگزاری این جشنواره در سطح منطقه ای و کشوری باشیم.
وی با اعلام اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی برای تمرکز زدایی برگزاری جشنواره ها و همایش ها در مرکز استان کمر همت بسته است، افزود: مجموعه اداره کل ارشاد اسلامی حمایت ار برگزاری جشنواره های شهرستانی را در راس برنامه های خود قرار داده است.
محمدپور تاکیدکرد: باید با تقویت نقاط مثبت و کاستن از نقاط ضعف نسبت به پربار کردن جشنواره های آتی اهتمام ورزیم.
وی با اشاره به نقش پررنگ فرهنگ در توسعه پایدار اظهارکرد: اهمیت فرهنگ و توسعه فرهنگ کمتر از نان شب نیست، زیرا فرهنگ باعث هویت ،سرافرازی و زنده بودن جامعه است .
محمدپور با اشاره به نقش فرهیختگان، اندیشمندان و هنرمندان در انتقال مفاهیم و توسعه فرهنگی، گفت: یکی از آثار توسعه فرهنگی گسترش مفاهیم و تولید محتوا و افزایش آگاهی های عمومی است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: اساس توسعه فرهنگی تولید محتوا و گسترش آن است و نقش انتقال مفاهیم برعهده اهل قلم ، هنرمندان و اندیشمندان است.
به گزارش ایرنا، در بخش داستان نویسی ١١١ اثر و در بخش خاطره نویسی٢٤ اثر به دبیرخانه جشنواره داستان نویسی شهید شاهی میانه ارسال و از میان آنها ٣١ اثر به عنوان برگزیده معرفی شد.
هیات داوران ششمین جشنواره استانی شهید شاهی در بخش داستان کوتاه و خاطره نویسی اسامی برگزیدگان خود را به ترتیب زیر اعلام کرد:
الف - بخش خاطره نویسی :
هیات داوران در بخش خاطره نویسی از بین آثار رسیده یازده اثر را بدون در نظر گرفتن رتبه بندی حائز تقدیر دانسته با اهدا دیپلم افتخار ، بسته فرهنگی و وجه نقد تقدیر به عمل آورد.
ب - در بخش داستان کوتاه زیر بیست سال :
رتبه اول سعیده رنجی با داستان 'یکی اش هم مادرم'از تبریز
رتبه دوم آیلار حاجی نصیری با داستان 'سهم کامنت از تبریز
رتبه سوم به صورت مشترک به علیرضا هنرمند برای داستان 'خرچنگ 'و 'دریا' از میانه و آیدا سلطانپور برای داستان 'اتوبوس شلوغ 'از میانه
ج- در بخش داستان کوتاه بالای بیست سال :
رتبه اول نوید آقایی با داستان 'سنگینی یک دانه برف 'از میانه
رتبه دوم مجید وحیدنیا با داستان 'خانواده دکتر طهمورث'از میانه
رتبه سوم به صورت مشترک به مهدی اصغری برای داستان 'درقاب تصویر'از میانه و مریم قلیزاده برای داستان 'اسم 'از بستان آباد
ششمین جشنواره ی داستان نویسی شهید شاهی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نویسندگان برگزار شد.
اجرای موسیقی سنتی توسط گروه موسیقی سمای آوا ، موسیقی سنتی عاشقیلار توسط عباس ستاری ، اجرای قصه گویی از داستانهای هوشنگ مرادی کرمانی به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیگر بخشهای اجرایی ششمین جشنواره بود.
ای جشنواره با حضور خانوداه شهید شاهی ، پیشکسوتان عرضه فرهنگ و هنر و اقشار مختلف مردم در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میانه برگزار شد .
خبرنگار و انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.