حافظ باباپور، روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: این روستاها شامل هلان صفرعلی و قشلاق ذاخر در بخش های هوراند و مرکزی اهر، آیقرچمن سفلی در بخش مرکزی بستان آباد و ارذین در بخش منجوان خداآفرین است.
وی اضافه کرد: روستای خلخال در بخش مرکزی مرند و روستاهای ممان و قواق عمولر در بخش مرکزی میانه و کوسه صفر در بخش سراجوی مراغه هم جزو روستایی هستند که جابجا می شوند.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با بیان اینکه حدود 414 خانوار با یک هزار و 315 جمعیت در این روستاها زندگی می کنند، یادآوری کرد: جابجایی این روستاها در کارگروه تخصصی تصویب شده بود و روز گذشته نیز در جلسه شورای برنامه ریزی استان تصویب شد.
باباپور، ادامه داد: روستاهای هلان صفرعلی اهر و ممان میانه به علت قرارگیری در مخزن سدهای عمارت و شهریار، روستای قواق عمولر به علت احیا در محل جدید و بقیه روستاها به علت خطر ریزش سنگ و سقوط تخته سنگ، فقدان دسترسی در فصول بارندگی، بالا بودن آب های زیرزمین و سیل گیری جابجا می شود.
وی گفت: جابجایی این روستاها علاوه بر جلوگیری از خسارت های مالی و جانی در مواقع بروز بلایای طبیعی موجب ارایه خدمات بهتر به ساکنان این روستاها می شود.
براساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال 90 حدود 30 درصد از جمعیت سه میلیون و 700 هزار نفری استان آذربایجان شرقی در روستاها زندگی می کنند.
براساس اطلاعات استخراج شده از همین سرشماری از یک میلیون و 21 هزار واحد مسکونی استان 283 هزار واحد در نقاط روستایی است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: پرویز انصاری
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.