محسن شیخ لو روز جمعه به ایرنا گفت: این میزان تسهیلات به 11 واحد گلخانه ای مستقر در سایت گلخانه ای ارس که متقاضی دریافت تسهیلات بودند، اختصاص یافته است.
وی اظهار کرد: بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل، بر اساس توافق صورت گرفته با سازمان منطقه آزاد ارس این تسهیلات را از محل صندوق توسعه ملی به متقاضیان ارائه می کند.
به گزارش ایرنا، سایت گلخانه ای منطقه آزاد ارس یکی از قطب های تولید محصولات گلخانه ای استان محسوب می شود و در روزهای گذشته نیز اولین محموله صادراتی گلخانه داران عضو تعاونی گلخانه داران جلفا ارس به مقصد بازارهای روسیه صادر شد.
در مجتمع گلخانه ای 140 هکتاری منطقه آزاد ارس، از مجموع 80قطعه واگذار شده، 40واحد گلخانه ای به بهره برداری رسیده است و از این تعداد 33 واحد عضو شرکت تعاونی تولید روستایی گلخانه داران جلفای ارس هستند.
این منطقه به واسطه قرارگرفتن در کنار رودخانه ارس و وجود دشت های حاصل خیز گردیان و گلفرج از ظرفیت های مناسبی برای فعالیت کشاورزی برخوردار است.
تولیدات گلخانه ای به جهت امکان تداوم تولید و بازدهی کمی و کیفی قابل توجه در منطقه آزاد ارس رواج دارد و بزرگترین مجتمع گلخانه ای هیدورپونیک کشور در این منطقه فعال است .
منطقه آزاد ارس در شمالغرب ایران در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است.
خبرنگار و انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.