به گزارش ایرنا، ایوب خیرالهی شامگاه پنجشنبه در آیین رونمایی از اختراعات توحید ولی نژند مخترع جوان مراغه ای در مجتمع عبدالقادر مراغی افزود: استفاده بهینه از استعدادهای جوانان این مرز و بوم با حمیات های دستگاه های اجرایی، بخش خصوصی و صنایع ممکن است.
وی ادامه داد: با حمایت از فناوری های نوین و خلاقیت و ابداعات نخبگان جوان، زمینه برای رشد و شکوفایی اقتصادی، تولیدی و صنعتی در منطقه ایجاد می شود.
وی با اشاره به مزیت ایجاد استارت آپ ها در عصر حاضر گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان در راستای بهره گیری و ایجاد فضای مشارکت بین نخبگان جوان، باشگاه و خانه ای برای این منظور برپا کرده و متولی ایجاد واحدهای استارت آپ در منطقه شود.
مخترع جوان مراغه ای و پایه گذار گروه صنعتی فصنا نیز در این آیین با اشاره به رونمایی از اختراع جدید خود گفت: قفسه های چرخان عمودی که برای اولین بار در خاورمیانه ابداع شده در مقایسه با نمونه های خارجی از هزینه کمتر، سهولت و تنوع بیشتری برخوردار است.
توحید ولی نژند افزود: این قفسه های قابلیت تنظیم ارتفاع با ظرفیت 10 برابر بیشتر از قفسه های فعلی داشته و قابل استفاده در فروشگاه ها، انبارها، ادارات و واحدهای تولیدی و صنعتی است.
وی با اشاره به اختراع قبلی خود افزود: پرینتر سیمان برای اولین بار در دنیا قابل استفاده برای سیمان کاری انواع نمای ساختمان در پنج نوع مختلف بوده که موجب کاهش هزینه های عملیات ساختمانی می شود.
وی با بیان اینکه گروه صنعتی فصنا از سال 92 فعالیت خود را با تولید انبوه اختراعات خود آغاز کرده اضافه کرد: هم اکنون با 2 سازمان و شرکت برای خرید قفسه های چرخان عمودی تولید شده در این گروه عقد قرارداد شده است.
سرمایه گذار گروه صنعتی فصنا نیز در این آیین با تاکید بر لزوم حمایت از ایده ها و اختراعات نخبگان جوان گفت: بهره گیری از این ابداعات در قالب طرح های تولیدی و صنعتی موجب شکوفایی و رشد اقتصادی این شهرستان و منطقه خواهد شد.
رجبعلی خدایی افزود: هم اکنون تولید سه اختراع این جوان مراغه ای شامل پرینتر سیمان، کلایمر و قفسه های عمودی چرخان به صورت صنعتی و انبوه در این گروه صنعتی آغاز شده و موجب اشتغال زایی برای منطقه خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در این آیین از اختراع و ابداع این جوان مراغه ای با عنوان قفسه های چرخان عمودی رونمایی شد.
طرح قفسه‌های چرخان عمودی این مخترع جوان به شماره 73600 در اداره کل شرکت‌ها ومالکیت‌های صنعتی، ثبت اختراع شده است.
وی تاکنون موفق به ثبت 73 مورد اختراع و ابداع در شرکت مالکیت های صنعتی ایران شده است.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی*** انتشار: عیسی عطاپور
7487/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.