رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با تاکید بر اینکه بیش از گذشته به وحدت و همدلی نیاز داریم، گفت: با وجود این همه دشمن، هرگز نباید وحدت و همدلی را کنار بگذاریم.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، عزیز جوانپور در همایش "گفتمان آزاد سیاسی دانشجویی" بیان کرد: روز دانشجو یادآور جانفشانی‌ها و بازنگری دوباره به جایگاه جنبش دانشجویی است که سرآغاز آن در ۱۶آذر سال ۱۳۳۲ بود.
وی افزود: با گذشت ده‌ها سال از واقعه‌ی بزرگ و ارزشمند ۱۶ آذر و با وجود فراز و نشیب‌های فراوان، هنوز هم جنبش دانشجویی در دانشگاه رونق داشته و مقام دانشجو گرامی داشته می‌شود تا دانشجویان بتوانند بر اساس نیاز جامعه و بصیرت سیاسی خود در مقابل دشمنان تصمیم گرفته و موضع بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: همین آمریکا که باعث سقوط دولت مصدق شد، هنوز هم دستان خصماگین خود را از کشور ما برنداشته و هنوز کشور ما نتوانسته از ظلم‌ استکبار جهانی رهایی پیدا کند.
جوانپور یادآور شد: امروز هم با تلاش دانشجویان طریق شهادت که از سیدالشهداء (ع) برایمان به یادگار مانده است، ادامه دارد، چنانچه چهارتن از شهدای مدافع حرم استان دانشجوی دانشگاه آزاد بوده‌اند.
وی با تاکید بر حفظ وحدت و همدلی در دانشگاه و در بخش‌های مختلف جامعه، ادامه داد: امروز هم باید هوشیار و آگاه باشیم و وحدت و همدلی را فراموش نکنیم.
وی با اشاره به حواشی پیش آمده بین تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد و با تاکید بر اینکه تمامی برنامه‌ها با مجوز برگزار می‌شوند، گفت: بهتر است فضا به گونه‌ای باشد که حقی تضییع نشود، انتقاد هم باید در حد و اندازه‌ خود باشد اما هرگز نباید فضا به گونه‌ای شود که همدلی و وحدت به کدورت تبدیل شود.
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد تبریز نیز در این همایش ضمن گرامیداشت یاد شهدای ۱۶ آذر، اظهار کرد: ۶۴ سال قبل در چنین روزهایی جنگ میان "استبداد و آزادی" و "استقلال و وابستگی" به اوج خود رسید.
سمانه شاهدی ادامه داد: گرامیداشت مجاهدت‌های دانشجویان و شهدای ۱۶ آذر برای این است که بار دیگر نقش پررنگ دانشجو را یادآوری کنیم اما متاسفانه عده‌ای قصد دارند روز دانشجو را تبدیل به جنگ شادی و برنامه‌های مبتذل کنند.
وی تاکید کرد: ما به عنوان عضوی از جنبش بزرگ دانشجویی که سهم بزرگی در پیروزی دولت تدبیر و امید داشتند، امیدواریم در اثر تلاش  دولت، همزمان با بهبود وضعیت معیشت، شاهد بهبود فضای جامعه و تبدیل کینه‌ها و دشمنی‌ها به همراهی‌ها باشیم و تحمل یکدیگر را داشته باشیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: باید بدانیم که همه در یک کشتی هستیم و اگر این کشتی به ساحل اهداف خود برسد همه ما موفق شده‌ایم.
گفتنی است، "همایش گفتمان آزاد سیاسی دانشجویی" به مناسبت گرامیداشت ۱۶ آذر، به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد برگزار شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.