علی احمدی مهر روز چهارشنبه در بازدید از مرکز اشتغال زندانیان و تولید تابلو فرش مستقر در شهرستان اسکو، با بیان اینکه اشتغال پایدار این قشر از جامعه، نرخ بازگشت به زندان را به شکل چشم ‌گیری کاهش می دهد، افزود: اشتغال و حرفه‌آموزی از مهم‌ترین برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌هاست که تلاش می‌کنیم با توسعه اقدامات حمایتی بسترهای لازم را برای بعد از آزادی زندانیان نیز فراهم کنیم.
وی، ایجاد اشتغال برای زندانیان را یک حرکت جهادی، کمک به تولیدات داخلی و استفاده از ظرفیت های اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: هر شغلی که برای زندانیان ایجاد می شود، در صورت انتخاب صحیح شغل و نگاه اقتصادی به آن، چرخ های اقتصادی را بهتر به چرخش در می آورد و مانع از واردات کالاهای بی کیفیت به داخل کشور می شود.
احمدی مهر، اشتغال را یکی از ضرورت‌های اجتماعی کردن دوباره افراد عنوان کرد و گفت: بیکاری از عمده‌ترین دلایل وقوع جرم در جامعه است که با توسعه فعالیت‌های حمایتی به ویژه در بخش اشتغال برای زندانیان و خانواده‌های آنان نقش بسزایی در توسعه سلامت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ایفا می‌کند.
وی، توسعه واحدهای اشتغال را جزو دستورکار مرکز اشتغال زندانیان آذربایجان شرقی اعلام و با بیان اینکه داشتن مهارت سبب ارتقای شخصیت و جایگاه زندانیان شده و در مراحل بعدی زندگی می‎تواند منبع درآمدی برای خود و خانواده فرد زندانی باشد، گفت: مصمم هستیم تا هر سال، شماری واحد جدید برای اشتغال زندانیان ایجاد کنیم و روند اجرایی بافت فرش با عقد قرارداد با بخش خصوصی در جهت آموزش و تولید فرش بسیار رضایت بخش بوده و به فراهم شدن زمینه اشتغال زندانیان و توسعه فعالیت در عرصه تولید فرش انجامیده است.
احمدی مهر ادامه داد: همین امر ترویج فرهنگ تولید فرش و درنهایت فراهم شدن زمینه کسب درآمد برای مددجویان و خانواده آنها را فراهم می سازد.
به گزارش ایرنا، شهردار اسکو نیز در این بازدید گفت: بیکاری به عنوان مهمترین عامل گرایش افراد به سوی ارتکاب جرم بوده و مهارت آموزی و اشتغال زایی در زندان برای توانمندسازی زندانیان علاوه بر کاهش آسیب های بعدی، می تواند منجر به کارآفرینی زندانیان پس از آزادی شود.
بابک شریفی افزود: یکی از دلایل ارتکاب جرم در جامعه، نیازهای مادی و نداشتن کار به سبب‌ نداشتن مهارت‎های حرفه‌ای لازم است که آموزش مهارت در زندان‎ها می تواند زمینه داشتن شغل و توانمندی اقتصادی فرد را فراهم کند.
وی، ایجاد اشتغال در زندان ها را بهترین راهکار برای تامین امنیت زندان ها و تامین نیازهای مالی خانواده های زندانیان دانست و به مردم توصیه کرد همانطور که برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و خانواده های زندانیان بی بضاعت و کم بضاعت هزینه می کنند، برای اشتغال زندانیان بعد از خروج هم نگاه خیرانه داشته باشند.
شهردار اسکو با تأکید بر اینکه لازم است بعد از آزادی با نگاه شهروند عادی به یک زندانی بنگریم، گفت: اگر به زندانی بعد از تحمل حبس، تسهیلاتی تعلق بگیرد و مشغول کار شود، دنبال بزه نمی رود.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.