رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت: توجه به کیفیت آموزش و پژوهش از اولویت‌های دانشگاه آزاد خواهد بود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، عزیز جوانپور در مراسم معارفه‌ی خود به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این مطلب اظهار کرد: توجه به کیفیت آموزش و فعالیت‌های پژوهشی که قابلیت برطرف کردن مشکلات بومی، جامعه و صنعت استان را دارند، بیش از پیش ضرورت دارد.
وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی امروز با پیش گرفتن روند کیفیت‌ گرایی و کاهش پذیرش دانشجو از کمیت گرایی عبور کرده است و باید از این فرصت در راستای پیشرفت دانشگاه استفاده کرد.
وی با بیان این که ما از نظر علمی از رتبه‌ی خوبی در جهان برخوردار هستیم، گفت: باید از مقاله نویسی صرف عبور کرده و به سمت تجاری سازی و کارآفرینی حرکت کنیم که تاکید رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نیز اهمیت این مسئله را بیان می‌کند.
جوانپور در ادامه بیان کرد: دانشجو باید سرباز فرهنگی برای جامعه باشد و از غرب الگوگیری نکند. پوشش، رفتار، گفتار و اندیشه‌ی دانشجو باید طبق معیارهای اسلامی و کشور باشد؛ به طوریکه همین نگاه‌های جهادی موجب پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم به کمک نیروهای توانمند و متخصص در دانشگاه آزاد، بتوانیم مشکلات موحود را برطرف کرده و کارها را پیش ببریم.

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی معتقد است که دانشگاه آزاد اسلامی نیاز به بازمهندسی دارد و الالن شرایط فرق کرده است.
 
سید جواد انگجی نیز در این مراسم با اشاره به این که یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: در زمان تاسیس این دانشگاه در سال 61 در تبریز، تنها دو دانشگاه تبریز و علوم پزشکی تبریز وجود داشت و امروزه با 160 دانشگاه در حال رقابت هستیم.
 
وی با بیان این‌که در زمان تاسیس، کسی تحمل ایجاد چنین دانشگاهی را نداشت، یاد آور شد: خوشبختانه با حمایت امام خمینی (ره) توانست به مسیر فعالیت خود ادامه دهد و البته باید یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی، بنیان گذار دانشگاه آزاد اسلامی، را گرامی بداریم که در شرایط بحرانی آن زمان اقدام به تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی کرد.
 
انگجی با تاکید بر این‌که یکی از دغدغه‌های دانشگاه‌ها کاهش دانشجو است، گفت: با استفاده از تجربه‌های دکتر ولایتی و دکتر رهبر، امیدواریم که بر مشکلات اقتصادی و کم‌شدن تعداد دانشجویان غلبه شود و همچنان مسیر توسعه این دانشگاه ادامه یابد.
در این مراسم، "عزیز جوانپور" به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز معرفی و از زحمات "جواد انگجی"  قدردانی شد. هم‌چنین تقدیر از خانواده شهدای مدافع حرم دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.  
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.