رئیس کمیسیون توسعه پایدار و محیط زیست شورای اسلامی تبریز، این شهر را از لحاظ توپوگرافی و شرایط جغرافیایی برای توسعه فرهنگ دوچرخه سواری مناسب دانست.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سعید نیکوخصلت در کارگاه تخصصی توسعه دوچرخه‌سواری در تبریز اظهار کرد: علی رغم باور عمومی که تبریز دارای شیب تند بوده و برای دوچرخه سواری مناسب نیست، طبق ارزیابی های انجام شده تبریز دارای شیب کمتر از پنج درصد بوده و کاملا برای دوچرخه سواری مناسب است.
 
وی ادامه داد: این شهر در بین دو کوه واقع شده است و به این دلیل مشکل آلودگی هوا در تبریز به مراتب از شهرهای دیگر زیاد بوده، به همین دلیل باید به استفاده از حمل و نقل پاک توجه ویژه ای داشته باشیم.
 
رئیس کمیسیون توسعه پایدار و محیط زیست شورای اسلامی شهر تبریز اظهارکرد: برای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری در شهر باید اقداماتی از جمله سیاست گذاری، ایجاد فضای مناسب، تربیت نیروی انسانی و سیستم ارزیابی برای حصول نتیجه مناسب ایجاد شود.
 
نیکوخصلت ادامه داد: برای رسیدن به این هدف و فرهنگ سازی در بین شهروندان باید از پتانسیل سازمان‌های مردم نهاد و فضای دانشگاهی بهره‌مند شویم.
 
وی با اشاره به اینکه توسعه دوچرخه سواری و ایجاد زیرساخت های این نوع حمل و نقل پاک بسیار کم هزینه است خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت های شهری برای توسعه فرهنگ دوچرخه سواری از ایجاد و توسعه سایر حمل و نقل های شهری کمتر هزینه دارد و نتیجه ای ارزشمندتر برای رسیدن به هوای پاک را در پی خواهد داشت.
 
وی افزود: اکنون همه‌ی کشورهای توسعه یافته به سمت انرژی های پاک حرکت می کنند و کشور ما نیز با ایجاد زیرساخت و توسعه فرهنگ دوچرخه سواری و استفاده از حمل و نقل عمومی می‌تواند به سمت این هدف مهم حرکت کند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.