به گزارش ایرنا، ابولقاسم جویبان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: علاوه بر این تعدادی نیز در قالب شرکت های فن آور در حال فعالیت اند که با ایجاد محصول و انجام تست های اولیه به شرکت دانش بنیان تبدیل خواهند شد.
وی با بیان اینکه قسمتی از اعتبارات پژوهشی دانشگاه به سمت طرح های فناورانه هدایت می شود، ادامه داد: همچنین شرکت های دانش بنیانی که به سمت تولید فراوده های خود پیش می روند، برای تجاری سازی محصولات شان از امکانات صندوق های خطرپذیر بهره مند می شوند.
جویبان گفت: 36 طرح فناورانه در این دانشگاه در حال اجراست که 25 طرح آن به شاخه های دانش بنیان مربوط بوده، سه مورد در مرحله عقد قرار داد و 8 طرح نیز در مرحله داوری برای پذیرش طرح فناورانه است.
معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: در سال گذشته میلادی یکهزار و 516 مقاله و در سال جاری میلادی تا کنون بیش از یک هزار و 200 مقاله در مجلات آی اس آی به چاپ رسیده است.
وی همچنین ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که در راستای تحقیقات بالینی در این دانشگاه انجام گرفت، ثبت تمام اطلاعات بیمارانی است که به مراکز درمانی و آموزشی مراجعه و خدمات دریافت کرده اند.
دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با نام کامل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی تبریز، یکی از دانشگاه‌های شهر تبریز و دارای 8 دانشکده داروسازی، پزشکی، پیراپزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و تغذیه، توانبخشی و علوم نوین پزشکی می‌باشد.
دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیش از 70 سال قدمت دارای 15 مرکز تحقیقاتی است.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار: رستگار
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.