استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه ما به وسیله نماز به برکات اجتماعی، سیاسی و... دست می یابیم، گفت: خداوند می فرماید؛ کسی که نماز به پا دارد مورد رحمت امداد غیبی قرار می گیرد و آن شخص از هوای نفسانی فاصله می گیرد.


به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در سومین اجلاس استانی نماز با موضوع "نماز و فضای مجازی" با اشاره به اهمیت نماز، اظهار کرد: نماز وسیله ی دعا و ارتباط با خداست، خداوندی که منبع قدرت و مظهر رحمت است به راحتی مشکلات انسان ها را حل می کند.
 
وی با تاکید بر اینکه ما باید نماز را به عنوان آرام بخش قلب انسان بپذیریم، افزود: اگر دین را این گونه به نسل جوان معرفی کنیم، بی شک نماز آثار و خاصیت های خود را در نسل جوان ایجاد خواهد کرد.
 
وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم می فرماید؛ بشر با ذکر و یاد خدا آرامش قلبی خود را به دست می آورد، عنوان کرد: طبق آیات الهی کسانی که نماز به پا نمی دارند زندگی برای آنها سخت می شود پس در نتیجه انسان نباید از یاد خدا غفلت کند، چه بسا کسانی هستند؛ علی رغم داشتن مال زیاد، در زندگی آرامشی ندارند.
 
خدابخش با بیان اینکه خداوند و ملائکه و لشکریان شیطان لحظه به لحظه انسان را در این دنیا زیر نظر دارند و ملائکه ی خداوند دعاگوی مومنان این جهان هستند، تاکید کرد: طبق آیات الهی هر عملی که در این دنیا انجام می دهید آثار آن اعمال روی قلب شما تاثیر گذار است، گناه هایی مانند نگاه به نامحرم، خوردن مال حرام و ... تاثیرات منفی روی قلب انسان می گذارد و اگر به احکام شریعت توجهی نکنیم قلبمان دچار قساوت شده و نمی توانیم اعمال مثبتی در این دنیا انجام دهیم.
 
خدابخش ادامه داد: خداوند در آیات الهی تاکید می کند هر کس از ما روی بگرداند، شیطانی را همراه او می گماریم تا تحت فرمان او قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه شیطان قسم خورده است تا هر لحظه انسان را اغوا کند، افزود: انسان با خواندن نماز از خداوند متعال می خواهد تا او را هدایت کند و ما با دعا در نماز از خداوند می طلبیم تا ما را به راه راست هدایت کند، به همین دلیل نماز یک نوع دعا برای انسان هاست که خداوند متعال به او آموخته است.
 
وی بیان کرد: خداوند متعال در قرآن فرموده؛" ای انسان مرا یاد کن تا تو را یاد کنم". زمانی که نماز را بر پا می داریم خداوند آرامش و اطمینان قلبی را در قلب مان قرار می دهد و بشری که شب و روز به دنبال آرامش است، می تواند با خواندن نماز به آن آرامش دست یابد.
 
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تمامی ذرات جهان تحت فرمان خداوند متعال هستند، افزود: تمامی ذرات دنیا لشکریان خدا هستند و خداوند متعال به آنها در دنیا فرمان می دهد تا با اراده ی او عملی را انجام دهند، بنابراین کسی که خدا را باور دارد، نماز را نیز به عنوان آرامش قلبی خود می پذیرد و با خداوند ارتباط برقرار می کند.
 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.