تعرفه عوارض محلی سال ۹۷ شهرداری تبریز مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، تعرفه عوارض محلی سال ۹۷ شهرداری از سوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا قرائت شد و اعضاء نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.
عبداله تقی‌پور، عضو شورا در این راستا پیشنهاد کرد که به‌جای اعمال تشویق‌های فصلی برای صدور پروانه ساختمانی، تشویق‌های دیگری در راستای افزایش نقدینگی شهرداری اعمال شود، همچنین  صفر تا صد صدور پروانه توسط شهرداری انجام شود و سازمان نظام مهندسی ساختمان تنها وظیفه‌ی نظارت فنی را عهده‌دار باشد.
محمد‌باقر بهشتی، عضو شورا نیز در این راستا گفت: معتقدم در صورت امکان باید  عوارض ساختمان بعد از پایان سخت‌وساز اخذ شود تا سازنده با مشکل مالی در احداث ساختمان مواجه نشود.
محمد اشرف‌نیا یکی دیگر از اعضای شورا با بیان این‌که هدف از تاسیس نظام مهندسی ساختمان شرایط کنونی این سازمان نیست، گفت: مردم در اخذ پروانه به‌جای شهرداری در نظام مهندسی گرفتار شده‌اند، نظام مهندسی ساختمان باید به استحکام ساختمان نظارت کند که اکنون به جزئیات صدور پروانه ورود کرده است.
فرج محمد قلی‌زاده، رئیس کمیسیون فرهنگی شورا نیز پیشنهاد اجتناب از کلی‌گویی، حذف روابط و فرمول‌های ریاضی پیشرفته در محاسبه‌ی تعرفه‌ عوارض، پرهیز از ابهام، اطلاع‌رسانی موثر و به موقع در خصوص تعرفه عوارض محلی به مردم و به ویژه کسانی که پروانه‌شان در حال اتمام است و اطلاع‌رسانی تعرفه عوارض نصب تابلو به کسبه را ارایه داد.
سونیا اندیش، نائب رئیس شورا نیز در این خصوص گفت: تابلوهای سطح شهر صاحب ندارند؛ به‌طوری که به شکل مسابقه‌ای، تابلوها در ابعاد بزرگ نصب می‌شوند که منظره‌ی شهری را خراب می‌کند.
وی ادامه داد: باید با همت جمعی تابلوهای سطح شهر ساماندهی شوند.
شهردار تبریز در پاسخ به سخنان اعضای شورا گفت: طبق قانون، سال‌هاست نطام مهندسی ساختمان برخی امورات همچون کنترل نقشه را در صدور پروانه برعهده دارد.
وی ادامه داد: نمی‌توانیم به صورت خود مختار قانون را تغییر دهیم؛ بلکه باید تدابیری برای کاهش بروکراسی اداری و مشکلات اتخاذ کنیم.
شهردار تبریز با بیان این‌که ضرورت دارد پایان کار ساختمان‌‌ها توسط متخصصان امضا شود، اعلام کرد: به عنوان نمونه ریزش ساختمان‌های مسکن مهر کرمانشاه به دلیل عدم کلاف بندی بوده و این به کم کاری مهندسان امضا کننده بر می‌گردد. 
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تجمع مطب پزشکان در خیابان ۱۷ شهریور، گفت: زیرساخت‌های خیابان ۱۷ شهریور مسکونی است نه خدماتی، متاسفانه پزشکان هیچ‌گونه عوارضی به شهرداری پرداخت نمی‌کنند و مشکلات ناشی از تجمع مطب پزشکان هم گریبان‌گیر شهرداری شده است؛ از این رو در تعرفه‌ی عوارض سال ۹۷، برای مطب پزشکان نیز عوارضی در نظر گرفته شده است.
در نهایت مقرر شد، نظرات و پیشنهادات اعضای شورا در لایحه تعرفه عوارض محلی مد نظر قرار گیرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.