معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تبریز با اشاره به اینکه طبق بررسی‌های گذشته میزان آلودگی در برخی محدوده‌های شهر تبریز نسبت به سایر نقاط بیش از اندازه بوده است، گفت: با اجرای این طرح می‌توان از افزایش آلودگی هوا ناشی از تردد خودروها در شهر جلوگیری کرد.
 
علی یوسفی در گفت و گو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با بیان اینکه طرح محدوده کاهش آلودگی هوای شهر تبریز (LEZ) ، جهت کاهش آلودگی خودروها در تبریز اجرایی می‌شود، اظهار کرد: در این طرح از ورود خودروهای بدون برچسب معاینه فنی به محدوده مصوب این طرح جلوگیری می‌شود.
 
وی با تاکید بر اینکه طبق قانون داشتن معاینه فنی خودرو براساس سال تولید که توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده، امری اجباری است، افزود: در راستای اجرای این طرح مراکز معاینه فنی به صورت چند شیفتی کار می‌کنند تا شهروندان بتوانند معاینه فنی خودروهای خود را تامین کنند.
 
وی با بیان اینکه طرح LEZ یک سیستم، محدوده و ممنوعیت جهت تردد خودروهای فاقد معاینه فنی است، گفت: به طور قانونی باید هر خودرو براساس سنی که در کشور تعریف شده دارای معاینه فنی شود.
 
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تبریز با بیان اینکه محدوده ی طرح LEZ  از مسیر آبرسان شروع تا چایکنار و پل سرداران فاتح، آذربایجان و آزادی ادامه دارد، گفت: با توجه به اینکه در این مناطق آلودگی هوا نسبت به سایر نقاط شهر زیاد بوده است، در نتیجه رانندگانی که فاقد معاینه فنی هستند، نباید در این نقاط تردد کنند.
 
وی با اشاره به اینکه محدوده طرح LEZ ، شامل 15 الی 20 درصد شهر می‌شود، افزود: با اجرای این طرح می خواهیم در شهر فرهنگ سازی  کنیم تا مردم نسبت به تامین معاینه فنی خودروهای خود اقدام کنند، خوشبختانه طی بازدید از مراکز معاینه فنی، تعداد زیادی از مردم فهیم و با شعور تبریز جهت تامین معاینه فنی خودروی خود به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده بودند.
 
یوسفی افزود: به دلیل حجم زیاد مراجعه کنندگان در مراکز معاینه فنی، توصیه می‌کنم که مردم در طول سال نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کنند.
 
گفتنی است طرح LEZ یا همان طرح کاهش آلودگی هوا، جایگزین طرح زوج و فرد می‌شود، چرا که طرح LEZ به راحتی می تواند جلوی آلودگی هوا، ناشی از تردد خودروها را انجام دهد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.