رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: آمار مبتلایان به HIV در استان ما در مقایسه با سایر استان‌ها بسیار کم است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، دکتر محمد حسین صومی در همایش تقدیر از فعالان ایدز و سلامت اظهار کرد: تمامی تلاش ما در حوزه‌ی سلامت، آموزش به انسان‌ها برای ایجاد رفتار مناسب در آنان است. ولی باید توجه داشت که مخاطرات مختلف همواره انسان را تهدید می‌کنند. از این رو والدین باید فرزندان خود را طوری تربیت کنند که در مواجهه با مخاطرات، رفتار درستی از خود بروز دهند.
وی در ادامه با تاکید بر نقش هوشیاری در کنترل بیماری ایدز و آلودگی به ویروس HIV گفت: در اکثر موارد دیدگاه مثبتی نسبت به کسانی که در خصوص راه‌های پیشگیری از آلوده شدن به این ویروس تلاش و صحبت می‌کنند، وجود نداشت که امروزه این دیدگاه تا حدودی تعدیل شده است.
وی با اشاره به مزیت‌های طرح تحول سلامت ادامه داد: خوشبختانه اجرای این طرح سبب غربالگری بسیاری از بیماری‌ها از جمله سل و عفونت ویروسی HIV شد.
صومی با بیان این که آمار مبتلایان به HIV در استان ما در مقایسه با سایر استان‌ها بسیار کم است، بیان کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده، آمار مبتلایان در استان ما ممکن است تا دو برابر نیز افزایش پیدا کند. 
وی با تاکید بر نقش سازمان‌های مردم نهاد در آموزش و پیشگیری گفت: اگر هرکس مسئول آموزش به خود و دیگران باشد، تغییرات مثبتی در این خصوص اخساس خواهد شدـ
وی خاطرنشان کرد: تشخیص به موقع می‌تواند هزینه‌های بعدی را کاهش دهد.
همایش تقدیر از فعالان ایدز و سلامت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و با حضور مسئولان استانی در مرکز بهداشت آذربایجان شرقی برگزار شدـ
همچنین در پایان این همایش از فعالان ایدز و سلامت استان تقدیر شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.