محمدحسین فرهنگی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با مردم تبریز، تغییر در راس مدیریت های استانداری آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز را شوکی به برنامه های رویداد تبریز 2018 دانست.
وی با بیان اینکه طی هفته های اخیر پیگیری های رویداد تبریز 2018 با سه مشکل مواجه شد، تغییر و تحول در ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را هم از دیگر مشکلات این حوزه بیان و اظهار کرد: این تغییرات در حقیقت شوکی به اقدامات انجام شده وارد کرد.
وی افزود: این اتفاقات به ویژه تغییر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به طور مسلم مشکلاتی را به بار خواهد آورد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی به مسائل مختلف آذربایجان شرقی اشاره و اظهار کرد: با وجود مشکلات مربوطه به اعتبارات عمرانی و تعطیلی بسیاری از پروژه ها در استان، خط آهن تبریز - میانه تا شهر بستان آباد در حال نهایی شدن است.
فرهنگی ادامه داد: همزمان با سرعت بخشی به این قسمت، خط آهن بستان آباد تا تبریز و همچنین دو خطه شدن راه آهن تبریز-تهران با سرعت قابل قبولی در حال اجراست که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات این پروژه مهم ملی در اسرع وقت به بهره برداری کامل برسد.
وی از پیگیری اجرای احکام قانون برنامه بودجه از جمله ساماندهی 10درصد حاشیه شهرها و شهر تبریز خبر داد و گفت: در این زمینه با اولویت با محلاتی مثل سیلاب، مالازینال، محله جاوید، سیلاب، قوشخانه و محلات جنوبی و شمالی شهر است.
فرهنگی افزود: اصلاح 10درصد از بافت فرسوده و حاشیه ای شهرها که قرار است در 70 محله کشور اجرایی شود، سهم استان نیز باید در اولویت قرار بگیرد.
وی، مساله صنایع معدنی و اجرای ماده 43 قانون برنامه را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: باید مسئولان اجرایی به این مورد توجه خاصی کرده و گردش مالی معادن در بانک های استان را پیگیری کنند.
فرهنگی، طرح 10 ماده ای مربوط به فرهنگیان، طرح مهم دهیاری ها و پیگیری حل مسائل شوراهای حل اختلاف را از موضوعات در دست اقدام و مورد پیگیری در مجلس شورای اسلامی بیان کرد.
این نماینده مجلس دهم به موضوعات منطقه ای نیز اشاره کرد و با بیان اینکه آرایش سیاسی منطقه و شرایطی که به وجود آمده حاکی از موفقیت های بین المللی جمهوری اسلامی است، گفت: غرب و به ویژه آمریکا از این نتایج بسیار ناراحت هستند، چون آنها می خواستند با معرفی داعش به عنوان نماد حاکمیت دینی، هم به تخریب چهره دین بپردازند و هم علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند که با از بین رفتن زمینه های آن به شدت عصبانی شده اند.
فرهنگی درباره توافق برجام نیز گفت: درباره برجام از ابتدا دو نگاه افراط و تفریط وجود داشت که هر دو نادرست بود.
وی افزود: برجام در آن شرایط ، توافق تلخ و اجتناب ناپذیری بود.
فرهنگی ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر برخی گشایش های محدود اقتصادی و امکان فروش نفت، توجیه افکار عمومی در داخل و خارج از کشور روشن کرده که مشکل موضوع هسته ای ایران نبوده و این دشمنان ما بودند که از آغاز رفتارهای غیرمنطقی داشتند و هم اکنون نیز به این رفتار خود ادامه می دهند.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.