به گزارش ایرنا، رحیم شهرتی فر روز یکشنبه در همایش سازمان های مردم نهاد استان اظهار کرد: از این تعداد 230 سازمان مردم نهاد پروانه فعالیت خود را از استانداری و فرمانداری های تابعه دریافت کرده اند.
وی ادامه داد: سازمان های مردم نهاد استان در موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی، بهداشت و درمان، محیط زیست و منابع طبیعی، عمران و آبادی، امور بین الملل، فناوری، امور زیر ساختی توسعه ، ورزش و اقوام فعالیت می کنند.
شهرتی فر با اشاره به حمایت دولت تدبیر و امید از سمن ها، افزود: سازمان های مردم نهاد در استان در چند سال اخیر روند رو به رشدی را طی کرده و از نظر کمی و کیفی توسعه یافته اند.
وی اظهار کرد: در سال های اخیر بسترهای لازم برای افرادی که دغدغه حمایت از هم نوع و توسعه کشور از جنبه های مختلف را دارند، فراهم شده است.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: هیات های نظارت بر سازمان های مردم نهاد نیز با توجه به مسائل قانونی زمینه سازی بیشتر برای جلب و ایجاد سمن های نوپا را در دستور کار خود قرار داده و بر حمایت از آنان همت گمارده اند .
وی اضافه کرد: بیش از 400 سمن در حوزه امور اجتماعی و فرهنگی از جمله امور خیریه، امور بانوان و خانواده، امور کودکان، امور جوانان، ارتقای مهارت های اجتماعی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و توسعه ارزش ها و فرهنگ اسلامی فعالیت می کنند.
آذربایجان شرقی با 3.9 میلیون نفر جمعیت از استان های پیشرو در زمینه تشکیل سازمان های مردم نهاد در حوزه های مختلف محسوب می شود.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشار: عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.