به گزارش خبرآنلاین از تبریز، سید محمدحسین بلاغی، دبیر اجرایی این جشنواره با اشاره به بخش های هشتگانه جشنواره یاد شده افزود: بخش اجرای زنده شامل رشته‌های همخوانی قرآن کریم، اجرای ‌تواشیح و مدیحه سرایی و همچنین ابتهال است.
وی ادامه داد: بخش تولیدات استودیویی نیز شامل رشته‌های تولیدات آکاپلا، تولیدات موسیقایی، تولیدات زبان های خارجی و تولیدات انشاد فردی خواهد بود.
بلاغی با اشاره به بخش ویژه این جشنواره اضافه کرد: به منظور پاسداشت فرهنگ ایثار و دفاع از حریم ولایت و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافعین حرم، بخش ویژه این جشنواره با موضوع «شهدای مدافع حرم» برگزار می‌شود.
دومین جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی آیات « ترنم آسمانی » از سلسله جشنواره های قرآنی آیات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با مشارکت موسسه فرهنگی قرآن و عترت طارق تبریز برگزار می گردد.
از مجموع تعداد 284 اثر در بخش های مختلف جشنواره، در بخش اجرای زنده 77 اثر، در بخش تولیدات استودیویی 168 اثر و در بخش ویژه با عنوان شهدای مدافع حرم 39 اثر شرکت دارند.
اجرای همزمان 10 محفل قرآنی در مناطق مختلف تبریز
دبیر دومین جشنواره‌ سراسری آواها و نغمات دینی «ترنم آسمانی» در بخش دیگری از سخنان خود اجرای همزمان 10 محفل قرآنی در مناطق مختلف تبریز را نکته ی بارز این رویداد دینی خواند و افزود: بر این اساس، نفرات شرکت کننده در جشنواره شامل گروه های تواشیح، قاریان و حافظان قرآن در مساجد سطح تبریز به اجرای برنامه می پردازند.
سید محمدحسین بلاغی اظهار داشت: بر این اساس، محافل قرآنی «نوای ترنم» در دومین جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی آیات «ترنم آسمانی» روز دوشنبه 13 آذرماه بعد از نماز مغرب و عشا در 10 مسجد شهر تبریز برگزار می شود.
بر اساس این گزارش، برنامه های ترتیب یافته در نقاط مختلف شهر تبریز بدین شرح است:
پس از نماز مغرب و عشای دوشنبه، گروه تواضیح مشکات اصفهان، عرفان جاویدی به عنوان قاری و محمد محمودی به عنوان حافظ قرآن در برنامه محفل قرآنی مسجد جامع مایان حاضر می شوند.
در مسجد جامع کجوار نیز گروه تواشیح بشری، پوربینظیر به عنوان قاری و محدثه وحیدی حافظ کل قرآن حضور می یابند.
مسجد فاطمه الزهرا تبریز نیز میزبان گروه تواضیح طاها به همراه سید رضا ساداتی به عنوان قاری و وحید غفران نیا به عنوان حافظ خواهد بود.
در دارالقرآن حسین بن علی(ع) هم العباد به همراه مبتهل بریچی به عنوان گروه تواشیح حاضر شده و وحید حسن زاده برای قرائت قرآن و علیرضا سفری هم به عنوان حافظ به اجرای برنامه می پردازند.
دانشگاه آزاد میانه هم میزبان این محفل قرآنی است بطوریکه گروه تواشیح رضوان به همراه عرفان حسن زاده به عنوان قاری و علی کاظم زاده هم به عنوان حافظ در این شهرستان حضور خواهند یافت.
موسسه اندیشه ادیب هم میزبان دیگر محفل قرآنی ترنم آسمانی است. در این برنامه هم گروه تواشیح معارج به همراه آقایان مهدی باکند به عنوان قاری و سینا کاظمیان به عنوان حافظ حضور می یابند.
در دارالقرآن شهدای گمنام (سلطانی) تبریز هم گروه تواشیح المختار حاضر شده و آقایان ابراهیم عبدی به عنوان قاری و علی چهاراستاد به عنوان حافظ در جمع علاقمندان حاضر خواهند بود.
در همین روز، مسجد جامع طالقانی هم میزبان گروه تسنیم آذربایجان غربی، سجاد امینی و زهرا نوربار است.
در محفل قرآنی مسجد سالار شهیدان، گروه تواشیح ولیعصر قم به اجرای برنامه پرداخته و آقای شیخ الاسلامی به عنوان قاری به اجرای برنامه می پردازد.
بر اساس برنامه اعلام شده، پایگاه نیروی هوایی شهید فکوری تبریز هم به در ضیافت محفل قرآنی ترنم آسمانی، میزبان گروه نجم الهدی لرستان، آقایان مهدی باکند و سید علی طالب به عنوان قاری و حافظ قرآن خواهند بود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 803685
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.