به گزارش ایرنا، سیدمرتضی نیرومند اسکویی روز شنبه در مراسم بهره برداری از کارخانه تولید پارچه در عجب شیر اظهار کرد: ‌مساحت زمین های واگذاری شده در 6 ماهه نخست سال گذشته حدود 35 هکتار بود که این میزان در سالجاری به حدود 41 هکتار رسیده که نشان از افزایش 15 درصدی دارد.
وی همچنین افزایش جذب سرمایه گذاری صنعتی در عجب شیر را نتیجه تعامل مسئولان ادارات این شهرستان عنوان کرد و گفت: شهرک صنعتی شهرستان عجب شیر بستری مناسب برای سرمایه گذاری در منطقه بوده و زمین های این شهرک با امکانات زیربنایی فراهم شده با نازل ترین قیمت آماده واگذاری به سرمایه گذاران است.
نیرومند با اشاره به بهره برداری از 10 واحد صنعتی در عجب شیر در سالجاری، افزود: تاکنون در شهرک صنعتی عجب شیر 75 قرارداد واگذاری زمین منعقد و 27 پروانه بهره برداری صادر شده است.
فرماندار عجب شیر نیز در این مراسم با تاکید بر تکمیل زیرساخت های در این شهرک، اظهار کرد: مساحت کلی شهرک صنعتی شماره یک عجبشیر 96 هکتار است که 56 هکتار آن به طور کامل به متقاضیان واگذار و 40 هکتار آن در حال واگذاری است.
سید شمس الدین مراثی گفت: دولت تدبیر و امید با در پیش گرفتن سیاست های موثر اقتصادی همچون اعطا تسهیلات رونق تولید، گام های اثربخشی در حل مشکلات فراروی بخش صنعت برداشته و تاکنون مشکل نقدینگی، بیمه ای و مالیاتی بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی مرتفع شده است.
وی با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های موجود این شهرستان برای توسعه پایدار اقتصادی گفت: ایجاد انگیزه و نیز زمینه مساعد برای رشد سرمایه گذاری در این شهرستان در اولویت برنامه ریزی ها قرار دارد.
وی افزود: استفاده از ظرفیت های طبیعی و توانمندی های نیروی انسانی برای جلب سرمایه گذاری در این منطقه، از راهبردهای مهم در توسعه سرمایه گذاری شهرستان است.
مراثی با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه های مختلف صنعتی و اقتصادی در این شهرستان ادامه داد: تمامی مسئولان شهرستانی در حد توان از سرمایه گذاران حمایت خواهند کرد تا سرمایه گذار با امنیت و آرامش کامل در منطقه به فعالیت های اقتصادی و نیز اشتغال زایی پایدار بپردازد.
در این مراسم کارخانه تولید پارچه پرده با ظرفیت پنج هزار تن در سال در شهرک صنعتی عجب شیر بهره برداری شد.
با بهره برداری از این طرح که 30 میلیارد ریال هزینه در برداشته برای 0 نفر به طور مستقیم و 25 نفر به طور غیرمستقیم اشتغالزایی شد.
آذربایجان شرقی در مجموع دارای 54 شهرک و ناحیه صنعتی بوده که هزار و 829 واحد صنعتی در آنها فعال است.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.