مجید خدابخش روز پنجشنبه در بازدید از روند اجرای طرح خط آهن میانه - بستان آباد در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه این خط تا تیکمه داش ریل گذاری شده است، گفت: در این بازدید سعی کردیم موانع و مشکلات باقی مانده در ادامه طرح احصا شود.
وی با اشاره به اینکه احداث راه دسترسی به ورودی بستان آباد به طول 1700 متر از مرکز ایستگاه سوم در دستور کار دارد، ابراز امیدواری کرد: مسیر میانه تا بستان آباد به زودی افتتاح شود.
نماینده مردم شهرستان بستان آباد در مجلس شورای اسلامی نیز در مصاحبه با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: باید تلاش شود کاستی ها و مشکلات موجود در این طرح حل شود.
محمد وحدتی بهره برداری کامل از این طرح را از مطالبه های مردمی عنوان کرد و افزود: با افتتاح و بهره برداری از این طرح شاهد توسعه همه جانبه منطقه خواهیم بود.
وی از احداث بارانداز در شهرستان بستان آباد در زمینی به مساحت 100 هکتار و با اعتباری افزون بر یکهزار میلیارد ریال خبر داد و ریل گذاری خط دوم طرح را خواستار شد.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور هم در این بازدید گفت: ریل گذاری خط آهن میانه تا بستان آباد تا پایان سال جاری تکمیل می شود.
جبارعلی ذاکری با اشاره به اینکه از 132 کیلومتر مسیر راه آهن میانه - تبریز 92 کیلومتر ریل گذاری شده است، گفت: تا پایان سال جاری ریل گذاری خط آهن میانه تا شهرستان بستان آباد تکمیل می شود.
وی اعلام کرد: به محض تحویل این مسیر توسط خط آهن جمهوری اسلامی ایران و بررسی در کمسیون های مربوطه در کوتاه مدت به بهره برداری خواهد رسید.
ذاکری با بیان اینکه تخصیص جدیدی از محل اسناد خزانه اسلامی به این طرح داده شده است، خاطرنشان کرد: این طرح در سه فاز اجرا می شود.
وی گفت: امسال اعتبار طرح 2 هزار و 980 میلیارد ریال بوده که 2 هزار و 350 میلیارد ریال تخصیص یافته است.
ذاکری گفت: پیش بینی می شود برای سال آینده نیز همین میزان اعتبار به این طرح اختصاص داده شود.
به گزارش ایرنا، از جمله اهداف نهایی احداث این خط ریلی کاهش حدود 100 کیلومتری مسیر راه آهن تهران- تبریز به عنوان یکی از شریان‌های اصلی شبکه راه آهن سراسری در منطقه شمال‌غرب و کریدور ترانزیت ریلی شرقی- غربی کشور، افزایش ظرفیت جابجایی حمل و نقل بار و مسافر و کاهش زمان سیر، بهبود شبکه ترابری منطقه و افزایش ایمنی سیر و کاهش خسارات جانی و مالی تصادفات جاده ای، کاهش مصرف سوخت، کاهش استهلاک ناوگان جاده‌ای، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و توسعه اقتصادی، گردشگری و ایجاد اشتغال و ارتقاء شاخص‌های حمل و نقل ریلی همچنین پوشش ریلی مناطق کمتر توسعه یافته همچون شهرهای بستان آباد و قره چمن و ایجاد زیربنای لازم جهت توسعه اقتصادی و اجتماعی و بازرگانی منطقه است.
خبرنگار: علی کبیر ** انتشار: پرویز انصاری
/3071/7239
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.