به گزارش خبرانلاین از تبریز، غلام عسگر کریمیان در آیین اختتامیه جشنواره رسانه ای ابوذر، بیان کرد: اصحاب رسانه به عنوان افسران جبهه جنگ نرم هستند که برای تداوم اهداف انقلاب اسلامی در این جبهه ها به شدت با دشمن در نبرد هستند.

وی افزود: دلیلی که جشنواره نام ابوذر را به خود گرفته این است که ابوذر نماد حق طلبی بوده است و در این بین اصحاب رسانه نیز که زبان عدالت،انقلاب و مردم هستند باید حق گو و حق طلب باشند و از محافظه کاری دوری کنند.
سردار کریمیان ادامه داد: محافظه کار بودن همانند ترس یک رزمنده است که توان نبرد را از او دریغ می کند به این دلیل محافظه کاربودن آفت نامطلوبی برای اهل رسانه به حساب می آید همچنین یکی دیگر از آفت های این حوزه بی تفاوتی و بی توجهی به رویداد های جامعه است چراکه هدف دشمن بی توجه کردن مردم نسبت به رویداد های موثر در فرهنگ و اعتقادات مردم ما است.
فرمانده سپاه عاشورا در رابطه با قشر فعال در عرصه رسانه عنوان کرد: می توان از اصحاب رسانه به عنوان یک هنرمند یاد نمود چراکه نوع دیدگاهی که نسبت به موضوعات و سوژه های موجود دارند در مقایسه با سایر دیدگاه ها ویژه است و همواره به مسائلی اشاره می کنند که بسیاری از افراد ساده و بی توجه از کنار آن می گذرند.
وی بر هوشیاری و اتحاد رسانه ها تاکید کرده و افزود: اهل رسانه باید دربرابر بی توجهی و بی تفاوتی هوشیار باشند چراکه بی توجهی موجب خنثی شدن یک فرد می شود وفرد خنثی هیچ کارایی و عملکرد مثبتی نخواهد داشت به همین دلیل اصحاب رسانه باید با اتحاد کنار یکدیگر بوده و باهم تعامل کنند پراکه در غیر این صورت شاهد رخنه دشمن در جبهه جنگ نرم خواهیم بود.
سردار کریمیان با تاکید بر اهمیت وجود ادب در ارتباطات رسانه ای گفت: علاوه بر حفظ وحدت اهالی رسانه باید سعی کنند که در مباحث اصولی اختلاف نداشته باشند و همچنین در چالش ها و یا فعالیت های خود همیشه رعایت ادب را الویت دهند همچنین وظیفه اصلی آنان در جامعه امروزی جلوگیری از کم رنگ شدن روحیه استکبار ستیزی است چراکه نباید با سکوت خود به دشمنان اجازه جولان دهیم.
فرمانده سپاه عاشورا اضافه کرد:شناخت و مقابله با یزیدیان زمان معنای اصلی حفظ روحیه استکبار ستیزی است البته در زمانی که ما بیزاری خود را دررابطه با آمریکا بیان می کنیم مقصود اصلی مان استبداد و اعمال استکباری آمریکا است نه ملت آن چراکه ما هرگز جنگ طلب نبوده و نیستیم اما در برابر هر تهاجم یا اهانتی قطعا پاسخ می دهیم.
وی با اشاره به برخی از مشکلات اصحاب رسانه اظهار کرد: نکته قابل توجهی که در میان مشکلات اهالی رسانه وجود دارد مربوط به مسئولین است چراکه آنان باید سعی کنند دربرابر نقد ها و مطالبی که مطرح می شود صبوری کرده و ظرفیت خود را ارتقا دهند همچنین درصورت توانایی سعی کنند تا در حل مشکلات موجود در عرصه رسانه همکاری و حمایت کنند.
غلام عسگر کرمیان تصریح کرد: یکی از ویژگی های خبرنگاران و اهالی رسانه به روز بودن و حضور فعال در عرصه هایی مانند فضای مجازی است چراکه نقش آنان در پیش بردن اهداف نظام و انقلاب اسلامی بسیار موثر بوده و مسئولیت دشواری به دوش دارند درست است که در این حوزه حمایت مالی نیز مهم است اما انعکاس حقیقت اهمیت بیشتری داشته و باید در برخی از مواقع انعکاس آن را نسبت به مسائل مادی ترجیح داد.
گفتنی است فرمانده سپاه عاشورا در بین صحبت های خود از تاخیر رخ داده در زمان شروع جشنواره ابراز نارضایتی کرده و افزود: من تاکنون در هفت استان مختلف خدمت کرده ام که دربین آنان آذربایجان شرقی را برتر از سایر استان ها می دانم اما تاخیر و بی نظمی که در زمان شروع برنامه ها وجود دارد ضعفی است که باید اصلاح شود.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 800714
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.