رحیم بلال زاده روز چهارشنبه در حاشیه اجرای نوزدهمین تمرین سراسری زلزله و ایمنی که در مدرسه امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: برگزاری این تمرین، فرصتی مناسب برای آموزش امداد رسانی و کمک به حادثه دیدگان و همچنین ارتقا سطح ایمنی دانش آموزان در مواقع بحرانی است.
وی افزود : باید تمامی دستگاه های اجرایی و به خصوص آموزوش و پروش برای مقابله با حوادث طبیعی مانند زلزله اقدامات و آموزش های ویژه ای را قبل از وقوع در نظر داشته باشند.
بلال زاده اضافه کرد: در این تمرین راه های آمادگی ، مقابله ، نحوه برخورد اولیه با این حادثه قهری و چگونگی امداد رسانی به آسیب دیدگان احتمالی از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر آموزش داده شده است.
وی ادامه داد : شیوه خروج اضطراری، برپایی چادر، اطفای حریق نمایشی، انتقال مصدومان فرضی، انجام کمک های اولیه، از مهمترین اقدام هایی بود که در جریان این تمرین اجرا شد.
به گزارش ایرنا، تمرین زلزله با سناریوی زلزله هفت ریشتری با حضور تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان، فرمانداری ، اعضای ستاد بحران و اعضای شورای اسلامی قره آغاج در مدرسه پسرانه امام خمینی (ره) با موفقیت طراحی و برگزار شد.
شهرستان چاراویماق با حدود 39 هزار نفر جمعیت در 150 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار : سجاد عبدی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.