مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اعلام این‌که سرانه اشتغال در طرح تکاپو 30 میلیون تومان است، گفت: در آذربایجان شرقی باید در قالب طرح تکاپو 28 هزار فرصت شغلی ایجاد شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، میر احد حسینی در کارگروه تخصصی اشتغال استان با بیان این‌که ارائه تسهیلات طرح تکاپو با اعلام رسته‌های منتخب کسب و کار به پیشنهاد کارگزار انجام گرفته که در استان ما 10 رسته معرفی شده است، اظهار کرد: صنایع دستی، کفش و فرآورده‌های چرم، گردشگری، تولید و پوشاک، تولید نرم افزار، آجیل و خشکبار، تولید فرآوری انگور، حمل و نقل، پرورش دام و طیور، تولید میوه های هسته دار از جمله رسته ها بر اساس شاخص درآمد و اشتغال هستند.
وی ادامه داد: 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال فراگیر در کشور در قالب طرح تکاپو اختصاص یافته است که سهم استان از این میزان حدود 873 میلیارد تومان می‌باشد.
وی بستر های لازم جهت شروع اجرای طرح تکاپو را دسترسی به سامانه کارا، ابلاغ شیوه نامه و اختصاص منبع مالی به بانک های عامل منتخب استان و معرفی پروژه های اولویت دار توسط کارگزار توسعه استان عنوان کرد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: توانمندسازی بنگاه‌ها در هر رسته کسب و کار، ارتقاء کیفیت محصولات و خدمات در هر رسته کسب و کار، توسعه رقابت و نوآوری در بنگاه ها کسب و کار ، توسعه شرکت های دانش بنیان و توسعه نهاد های  تخصصی در هر رسته کسب و کار از دستاورد‌های اصلی طرح تکاپو است.
وی با اعلام این‌که شهرستان‌ها می‌توانند تا 250 میلیون تومان طرح‌های سرمایه گذاری را تصویب کنند، تشریح کرد: طرح‌های سرمایه‌گذاری بالای 2500 میلیون ریال پس از بررسی اولیه توسط کارگروه اشتغال شهرستان جهت تصویب نهایی به کارگروه اشتغال استان ارسال می شود.
حسینی اضافه کرد: طرح‌های سرمایه در گردش برای اجرای قرارداد فروش، پیمانکاری و تامین خدمات فنی و مهندسی، طرح‌هایی با سرمایه‌گذاری جدید و طرح‌های توسعه‌ای بنگاه های موجود از سرمایه‌گذاری توسعه‌ای بنگاه‌های موجود از جمله طرح های مشمول دریافت تسهیلات بانکی موضوع در شیوه نامه اعطای تسهیلات به رسته‌های شغلی منتخب هستند.
حسینی خاطرنشان کرد: نرخ یارانه‌ای طرح تکاپو برای ایجاد اشتغال دو تا هفت درصد است و تا زمانی که طرح مورد بهره‌برداری قرار نگرفته و تعداد اشتغال ایجاد شده مشخص نشود، یارانه پرداخت نخواهد شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.