علی اصغر مونسان روز پنجشنبه در جلسه ستاد برنامه ریزی و اجرایی تبریز ٢٠١٨ توجه به امر تبلیغات برای این رویداد بین المللی را بسیار مهم و موثر دانست و با بیان اینکه در این رابطه فرصت های زیادی از دست رفته است، گفت: تبلیغات بین المللی در این زمینه را باید بیشتر از گذشته ادامه داد و در این مسیر بخش خصوصی باید وارد میدان شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از رویداد تبریز 2018 به عنوان فرصتی بین المللی برای جمهوری اسلامی ایران در عرصه گردشگری و توسعه این صنعت پردرآمد یاد و اظهار کرد: این مهم باید فتح بابی باشد برای رونق و رشد صنعت و اقتصاد گردشگری کشور و منطقه، زیرا که این صنعت جزو سه حوزه پردرآمد اقتصادی جهان به شمار می رود.
مونسان با بیان اینکه گردشگری در اشتغال زائی نقش تعیین کننده و بسیار مهمی دارد، یادآوری کرد: از هر 11شغل در جهان یک مورد به اشتغال مستقیم صنعت گردشگری اختصاص دارد و با توجه به ظرفیت های بسیار برجسته ایران و آذربایجان در این زمینه، می توان با کوچکترین سرمایه گذاری ها و زحمات اندک در بازار نه چندان رقابتی وارد شد.
وی، گردشگری را زمینه ای لازم و مفید در توزیع عادلانه ثروت در کشور خواند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه با بیان اینکه در ماه های گذشته کار چندان مفیدی برای رویداد بین المللی تبریز 2018 صورت نگرفته و فرصت ها از دست رفته است گفت: در این رابطه نباید به اعتبارات و بودجه های ملی توجه شود زیرا به دلیل کمبودهای اعتباری دولت انتظار زیادی در این رابطه متصور نیست و باید مسئولان استانی به داشته های داخل استان معطوف شوند.
مونسان، نقش دولت در توسعه گردشگری را هموار کننده راه این مسیر توصیف و اظهار کرد: در این راه دولت و مجلس شورای اسلامی حمایت های لازم از تبریز 2018 را دارند اما در کنار آن توجه به ظرفیت های داخلی استان باید مد نظر باشد.
وی، برگزاری نمایشگاه های با کیفیت صنایع دستی، تورهای اینفو به خصوص با کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان و همکاری شهرداری تبریز برای برگشت ساختمان های اداری قدیمی به عرصه گردشگری و دستور ویژه استاندار آذربایجان شرقی در این باره را از جمله راهکارهای فوری برای معرفی رویداد تبریز 2018 به جهانیان بیان کرد.
به گزارش ایرنا، رئیس افتخاری ستاد تبریز 2018 نیز در این نشست با تاکید بر اینکه تاکنون اقدامات شایسته ای برای این رویداد بزرگ به انجام نرسیده است، گفت: باید برای 365 روز از سال 2018 تا پایان آن به صورت روزانه برنامه های مدون با اقدامات جانبی آن در سایت ویژه ای به زبان های زنده دنیا و زبان های رایج در کشورهای اسلامی درج شود.
محمدرضا نعمت زاده افزود: حوزه های هنری و ادبی از جمله فرش تبریز، شعر، ادبیات و مفاخر فرهنگی و علمی و حوزوی آذربایجان و تبریز جزو بهترین زمینه ها برای تبلیغات رویداد تبریز 2018 است که تاکنون نادیده گرفته شده است.
وی، تبلیغات را بهترین و موثرترین راهکار برای شناسائی و معرفی جاذبه های گردشگری تبریز به جهان بیان و اظهار کرد: متاسفانه در این رابطه نیز نقصان های فراوانی وجود دارد و باید بخش خصوصی در این عرصه وارد شود.
نعمت زاده ادامه داد: تا زمانی که بخش خصوصی وارد میدان نشود نتایج مناسبی از نشست های تبریز 2018 حاصل نخواهد شد.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.