به گزارش ایرنا، استاد 'منصوم ابراهیم اف' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، با ابراز خوشحالی از برگزاری نخستین کنسرت 'نوای مجنون' در ایران اظهار کرد: برای برگزاری کنسرت در ایران افتخار می کنم و امیدوارم که شب خوبی داشته باشم.
وی افزود: اجرای کنسرت در ایران با کشورهای دیگر به کلی فرق دارد، چون ایرانی ها موسیقی را به خوبی می شناسند و موغام را به شدت دوست دارند.
'استاد ابراهیم اف' ضمن اظهار همدردی با زلزله زدگان غرب کشور خاطرنشان کرد: بخشی از عایدات این کنسرت را به آنان اهدا می کند.
مدیر هماهنگی این گروه موسیقی باکو نیز اظهار کرد: این کنسرت 17آذر در محل تالار وحدت تهران برگزار می شود و اگر استقبال خوبی از آن بشود، اجرای آن یک روز دیگر تمدید نیز می شود.
حسین ملکی زاده افزود: تلاش می کنیم اگر مسئولان محلی نظر مساعدی داشته باشند، این گروه را به تبریز هم بیاوریم تا علاقمندان به موسیقی اصیل آذری نیز شاهد اجرای کنسرت در کلانشهر تبریز باشند.
ملکی زاده که 30 سال فعالیت مستمر در زمینه خوانندگی موسیقی آذربایجانی دارد، خود نیز خواننده مهمان این کنسرت است.
وی در ارتباط با کنسرت 'منصوم ابراهیم اف' گفت: این برای نخستین بار است که استاد منصوم ابراهیم اف و گروه شان برای اجرای کنسرت به ایران می آیند و با گروه سرشناس موغام قاراباغ آذربایجان به اجرای برنامه می پردازند.
ملکی زاده ادامه داد: استاد ابراهیم اف 58 ساله دارای نشان درجه یک هنری کشور جمهوری آذربایجان هستند و از بنیانگذاران برنامه پرطرفدار موسیقی موغام در تلویزیون دولتی جمهوری آذربایجان و نیز از داوران این مسابقه بزرگ موسیقی است.
وی خاطرنشان کرد: وی تنها خواننده ای است که در تاریخ موسیقی آذربایجان بیش از 140 بار نقش مجنون در اپرای معروف 'لیلی و مجنون'، شاهکار 'اوزیر حاجی بیگ اف' بانی موسیقی علمی جمهوری آذربایجان را ایفاء کرده است.
ملکی زاده در مورد اعضای این گروه موسیقی گفت: علاوه بر استاد ابراهیم اف، اعضای دیگر گروه هم جزو برترین های جمهوری آذربایجان و از برجسته ترین نوازندگان حوزه موسیقی این کشور هستند.
وی ادامه داد: نوازندگی تار در این کنسرت با 'ائلچین هاشم اف' ، کمانچه 'ائلنور احمد اف'، بالابان 'شیرزاد فتحعلی اف' و ناغارا با 'کامران کریم اف' است.
ملکی زاده از اجرای 14 قطعه در این کنسرت خبر داد و گفت: از مشهورترین قطعات می توان به 'سیری در مقام چهارگاه' اشاره کرد و نکته جالب توجه اینکه گروه موغام قاراباغ، قطعه هیجان انگیزی را برای مخاطبان تهرانی کنسرت تدارک دیده اند که بی تردید مورد استقبال مخاطبان قرار می گیرد.
خواننده مهمان کنسرت ابراهیم اف در مورد وجه تمایز این کنسرت با کنسرت های مشابه هم اظهار کرد: علاوه بر سرشناس و برجسته بودن اعضای گروه، تازه بودن قطعات هم می تواند برای مخاطبان جالب توجه باشد، برخی از این قطعات برای نخستین بار اجرا می شود که نوآوری هایی در تنظیم قطعات اعمال شده است.
بلیط این کنسرت می توانند از طریق وبسایت ایران کنسرت به نشانی iranconsert.com اقدام کنند.
خبرنگار: نعمت مرادپور ** انتشار: رستگار
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.