به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه افزود: مهندسان ناظر، پیمانکاران و دست اندرکاران ساخت واحدهای مسکونی و ساختمان های عمومی باید در رعایت اصول ایمنی اهتمام کرده و در این زمینه خداترس باشند.
وی ادامه داد: نظام مهندسی و مهندسان ناظر ساختمان ها باید با نظارت دقیق بر احداث واحدهای مسکونی و عمومی جدی بوده و در این راه با جان مردم بازی نکنند زیراکه در صورت قصور با دادگاه الهی طرف خواهند بود.
وی اضافه کرد: پیمانکاران و مهندسان ایمنی جان و مال مردم را با سودهای دنیوی معامله نکرده و دقت و نظارت بیشتری بر ساخت و سازهای داشته باشند.
خطیب جمعه مراغه با اشاره به حادثه غمبار زلزله کرمانشاه و غرب کشور گفت: این حادثه دلخراش مایه تاسف و تاثر آحاد ملت ایران شد و مردم و مسئولان باید در راه کمک رسانی و همدلی با بازماندگان این واقعه اهتمام کنند.
آیت الله پورمحمدی افزود: عدم مقاومت و رعایت اصول فنی در ساخت و سازها در مناطق زلزله زده امری است که باید ریشه یابی شده و واگذاری واحدهای مسکونی که اصول مهندسی و ایمنی در آن رعایت نشده در کل کشور و این شهرستان نیز متوقف شود.
وی با اشاره به سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) گفت: پیامبر اسلام نمونه بارز و الگویی برای بشریت و پیام آوری از سوی پروردگار برای هدایت انسان ها به سوی کمال بودند.
وی با تسلیت سالروز شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) ادامه داد: ادامه راه ائمه معصومین (ع) موجب خیر و سعادت بشری است.
وی با اشاره به فرارسیدن دهه وقف اضافه کرد: باتوجه به وجود فرهنگ وقف در جامعه، اولویت های دیگری علاوه بر احسان و اطعام از جمله در بخش های درمانی، بهداشتی، حمایت از اقشار آسیب پذیر و بیماران خاص و نیز جوانان مورد اهتمام واقفان و خیران قرار گیرد.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.