به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز پنجشنبه در همایش فاتحان سوسنگرد در تالار وحدت تبریز، افزود: اگر در آن سال های نخست دفاع مقدس، سوسنگرد سقوط می‌ کرد بدون تردید سقوط اهواز و استان خوزستان قطعی بود و اگر سوسنگرد آزاد نمی ‌شد وضعیت جنگ تحمیلی در آن برهه بطور کامل تغییر می ‌کرد.
وی اظهارکرد: امام راحل(ره) در دو مورد از کلمه 'باید' استفاده کردند که یکی درباره شکست حصر آبادان و دیگری آزادسازی سوسنگرد بود که گفتند این شهر تا فردا باید آزاد شود.
وی با اشاره به وحدت نیروهای عمل کننده در عملیات آزادسازی سوسنگرد، گفت: نقش لشکر عاشورای آذربایجان در کنار ارتش و لشکر92 زرهی خوزستان، جهاد سازندگی، نیروهای عشایر منطقه و حتی نیروهای ژاندارمری وقت در این عملیات بی نظیر بود.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به وحدت مثال زدنی نیروهای نظامی در سال‌های جنگ، گفت: در سایه این همدلی سوسنگرد آزاد شد و یکی از نکات برجسته موفقیت عملیات آزادسازی سوسنگرد حضور و پیگیری شهید محراب آیت الله مدنی امام جمعه وقت تبریز بود که امور را از نزدیک پیگیری می‌کرد و مهمتر از همه حضور مقام معظم رهبری به عنوان نماینده امام در شورای عالی دفاع و شهید چمران به عنوان فرمانده جنگ های نامنظم بود.
وی با اشاره به فداکاری و رشادت شهدایی مانند شهید مهدوی، حسین توانا، سردار تجلایی، مجید خانلو و جانبازان پرافتخار آن عملیات غرورانگیز، گفت: امیدواریم از این مرحله حساس کنونی هم که دشمنان چشم طمع به ایران اسلامی دوخته اند، با وحدت و همدلی‌ و اطاعت محض از رهبری با سربلندی با سربلندی عبور کنیم.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شقی نیز در این همایش با بیان اینکه امروز تن اسرائیل غاصب با شنیدن نام جبهه مقاومت به لرزه می‌افتد، گفت: جان بر کفان ایران اسلامی در مرزهای جولان، گوش به فرمان رهبری هستند.
سردار عزت الله جعفری اظهارکرد: مدافعین انقلاب، سوسنگرد را حفظ و دشمن را وارد جهنم کردند و امروز هم دشمنان می ‌خواهند انقلاب را بشکنند و اگر آن روز در مرزها مشغول دفاع بودیم امروز در گستره جهان اسلام مشغول دفاع از حق هستیم.
به گزارش ایرنا، عملیات آزادسازی سوسنگرد در 26 آبان سال 1359 به استعداد 6 گردان پیاده و زرهی از ارتش، سپاه و ستاد جنگ های نامنظم در جبهه جنوبی با موفقیت به انجام رسید.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: پرویز انصاری
/3071/3038
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.