به گزارش ایرنا، رئیس پارک علم و فناوری استان در مراسم افتتاح این واحدها، زیربنای تحقق اقتصاد مقاومتی را تحول شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و افزود:مرکز نوآوری برای آینده کشور گره گشا است.
محمدعلی حسین پورفیضی افزود: درآمد زایی شرکت های دانش بنیان در کشور بیش از 12میلیارد دلار بوده این در حالی است که درآمد کشور از نفت 50 میلیارد دلار است.
وی مبدأ و مرکز اصلی حرکت به سوی اقتصاد دانش بنیان را دانشگاه‌ ها و مراکز علمی پژوهشی عنوان کرد و حمایت از مخترعین و مبتکرین را امری ضروری دانست و گفت: پشتیبانی از دانشجویان و محققینی که ایده های فناورانه بالقوه ای دارند و تبدیل آنها بالفعل در مراکز رشد، رشد اقتصاد دانش بنیان را در کشور فراهم می سازد.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نقش مراکز رشد را در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصاد دانش بنیان مهم دانست و افزود: مراکز رشد به عنوان پل ارتباطی سبب تقویت ارتباط دانشگاه با حوزه صنعت می ‌شوند.
رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: مجوز سه مرکز نوآوری در بین دانشگاه های پیام نور استان کسب شده و این مراکز با هدف استقرار و فعالیت واحدهای نوآور و شرکت های دانش بنیان ایجاد خواهد می شود.
معصومی بر ضرورت تغییر نقش دانشگاه ها در رشد توسعه فناوری و تبدیل علم به ثروت تاکید کرد.
وی با اشاره به اینکه با وجود تعداد کم دانشجو در عجب شیر، پتانسیل بالایی در ارائه ایده های نو توسط اساتید و دانشجویان این مرکز وجود دارد.
وی بر ظرفیت ها و پتانسیل های علمی شهرستان عجب شیر و همچنین اهمیت تاسیس این مرکز رشد تاکید کرد و افزود: شهرستان عجب شیردر کنار سایر ظرفیت ها و توانمندی ها در بخش های مختلف به عنوان یک شهر دانشگاهی محسوب می شود و با افتتاح مرکز رشد قدم های بزرگی در جهت توسعه علم در شهرستان برداشته می شود.
فرماندار شهرستان عجب شیر نیز در این مراسم گفت: از توسعه و نقش آفرینی مرکز رشد در شهرستان حمایت می کنیم.
سید شمس الدین مراثی تجاری سازی محصولات و خدمات دانش بنیان را به عنوان مأموریت مراکز رشد برشمرد و افزود: با ایجاد مراکز رشد و واحدهای فناوری می‌ توان ارتباط فارغ‌ التحصیلان دانشگاهی با بازار کار فراهم کرد که در راستای تجاری سازی و تولید ثروت حرکت کنند.
وی در ادامه به مزیت‌ های شهرستان عجب شیر اشاره و عنوان کرد: این شهرستان با داشتن ظرفیت های مختلف در عرصه‌ های کشاورزی و صنعت و معدن، زمینه های مناسبی برای فعالیت مرکز رشد علم و فناوری را دارد.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.