به گزارش روز دوشنبه ایرنا، ' نورلان کوپوسینوف ' در حاشیه بازدید از نمایشگاه فوق و دیدار با مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، به توانایی ها و جذابیت های این نمایشگاه اشاره و اظهار کرد: یکی از شرکت های قزاقستان در طول همین نمایشگاه با شرکت های ایرانی تفاهم نامه همکاری امضا کرده که گامی مثبت و رو به جلو تلقی می شود.
وی افزود: در ماه دسامبر سالجاری میلادی نیز نشستی پزشکی در کشور قزاقستان برگزار می شود و از حضور ایران در این نشست خوشحال می شویم.
کوپوسینوف با ابراز علاقه مندی نسبت به تداوم همکاری ها با منطقه ویژه ربع رشیدی، گفت: پس از تشکیل پارک علم و فناوری و مرکز مبادلات بین المللی در حوزه فناوری در قزاقستان، ارتباطات خوبی با شهرهای ایران برقرار شده است.
به گزارش ایرنا، همزمان با پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، تفاهم نامه همکاری بین منطقه ویژه ربع رشیدی و هیات فناوری قزاقستان به امضا رسید.
مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز با بیان اینکه به فعالیت های فناورانه باید در بعد جهانی نگریست، اظهار کرد: علاقه مندیم در حوزه فناوری با کشورهای مختلف و به خصوص کشورهای همسایه همکاری کنیم.
علی جهانگیری افزود: امیدواریم سفر هیات قزاقی به تبریز نقطه آغازی برای شروع همکاری های فناورانه باشد.
وی اضافه کرد: در برخی کشورهای جهان سوم تفاهم نامه ای امضا می شود اما پیگیری و همکاری های بعدی انجام نمی شود، امیدوارم تفاهم نامه ای که امضا شد از این قسم نباشد و همکاری های خوبی در روزهای آتی بین این دو کشور انجام گیرد.
جهانگیری با بیان اینکه تبریز تاریخچه ای قوی در حوزه فناوری داشته، گفت: قرارگرفتن تبریز در مسیر جاده ابریشم نشان می دهد که تبریز سابقه ای قوی در حوزه تجارت و صنعت داشته است.
وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از چهار هزار و 500 واحد صنعتی در آذربایجان شرقی فعالیت می کند و بیش از 200 هزار نفر دانشجو و چهار هزار نفر هیات علمی در دانشگاه های استان به تحقیقات علمی می پردازند که حاکی از وجود پتانسیل بالا در بخش صنعت و دانشگاه در استان است.
جهانگیری با بیان اینکه در سه سال اخیر پلت فرم جدیدی تحت عنوان کریدورهای فناوری در ایران شکل گرفته است، گفت: پارک های علم و فناوری کشور به رغم تلاش زیاد محدود به یک وزارتخانه بوده اند اما این کریدورها یک سیستم فرادستی و فرا بخشی است که در حال حاضر در پنج استان کشور فعال بوده و اختیارات آن بسیار بیشتر از پارک های علم و فناوری است.
پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع ‌رشیدی از بیستم آبان ماه جاری دایر شده و تا 24 همین ماه ادامه خواهد داشت و 28 رویداد فناورانه در حین برگزاری این نمایشگاه برگزار می شود.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشار:محمد عزیزی راد**
518/3038
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.