مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بر لزوم تجاری سازی ایده های نوآوری و فناوری جهت رفع نیازهای جامعه تاکید کرد.
 
جعفر پاشایی در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، با حضور در غرفه ایسنا، با بیان اینکه نمایشگاه ربع رشیدی همواره با خلاقیت و نوآوری آمیخته شده است، اظهار کرد: اگر در جامعه ای تعلیم و تربیت همراه با فناوری، نوآوری و خلاقیت باشد، آن جامعه همواره پویایی خواهد داشت و معتقدم زندگی بدون خلاقیت، مفهومی ندارد چرا که زندگی یکنواخت زندگی بی روح و مرده ای است.
 
وی با اشاره به اینکه طی چهار سال گذشته آموزش و پرورش استان به چند رویکرد توجه زیادی داشته است، افزود: توجه به بحث خلاقیت و نوآوری، تقویت رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش و پرداختن به زیر ساخت های این رشته ها در هنرستان ها جزو رویکردهای مهم آموزش و پرورش استان بوده است.
 
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه میانگین کشوری تعداد دانش آموزان آذربایجان شرقی در هنرستان های فنی و حرفه ای بالا است، گفت: این آمار نشانگر اقبال زیاد دانش آموزان در هنرستان های فنی و حرفه ای استان است، در حالی که در برخی از استان ها به دلیل نبود امکانات کافی در هنرستان ها دانش آموزان تمایل زیادی جهت تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش ندارند.
 
وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی استانی صنعتی بوده و دارای بیش از 10 هزار واحد صنعتی است، عنوان کرد: طبق هدف گزاری و اقدامات آموزش و پرورش استان، توجه به رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش و بحث نو آوری و فناوری جزو برنامه های آموزش و پرورش استان قرار گرفته است.
 
وی با بیان اینکه نوجوانان و جوانان ایده های نو آورانه و خلاقانه را در غرفه پژوهش سرای دانش آموزی در نمایشگاه ربع رشیدی ارائه کرده اند، خاطرنشان کرد: این پژوهش سرا مورد استقبال دانش آموزان و بازدید کنندگان زیادی قرار گرفته است.
 
پاشایی با تاکید بر اینکه تا زمانی که ایده ها تجاری سازی نشوند، برگزاری چنین نمایشگاه هایی و اختصاص بودجه های پژوهشی موثر واقع نمی شود، افزود: ضروری است طرح ها و ایده های نوآوری و فناوری، تجاری سازی شده و بخش مهمی از نیازهای جامعه را رفع کنند تا برگزاری چنین نمایشگاه هایی نیز موثر واقع شود.
 
وی با اشاره به امضای تفاهم نامه آموزش و پرورش با سازمان جهاد دانشگاهی، گفت: این تفاهم نامه جهت پیشبرد اهداف خلاقانه و فناوری در حوزه های مختلف امضا شده است که اگر به این تفاهم نامه پرداخت کنیم می توانیم نتایج خوبی را در زمینه های نوآوری و فناوری به دست آوریم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.